گردش مالی مسافران قشم به بیش از یک هزار و 235 میلیارد ریال رسید

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از گردش مالی یک هزار و 235 میلیارد و 946 میلیون و 300 هزار ریالی مسافران جزیره قشم همزمان با تعطیلات پایان هفته (نیمه 14 تا پایان 17 آذر ماه) در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی در نشست با خبرنگاران گفت: این میزان گردش مالی با توجه به ورود 115 هزار و 509 مسافر به جزیره قشم از 3 مسیر زمینی، دریایی و هوایی محقق شده است.
سلکی افزود: مبنای ریالی گردش مالی مسافران جزیره قشم طی این مدت براساس اطلاعات بدست آمده  از طرح آمارگیری متشکل از جامعه آماری ۲۴۳ نفره از گردشگران جزیره که در زمان خروج از جزیره قشم در فرودگاه، اسکله لافت و اسکله شهید ذاکری انجام شده نشان دهنده آن است که میانگین هزینه صورت گرفته به ازای هر نفر مسافر و یا گردشگر در منطقه آزاد قشم، 5 میلیون و 350 هزار ریال در هر روز است.
وی گفت: این میزان هزینه هر مسافر در یک  روز به  بخش های اقامتی، تجاری، گردشگری، خرید خدمات و خورد و خوراک مربوط می شود.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: گردش مالی بیش از یک هزار و 235میلیارد ریالی با توجه به احتساب دو روز ماندگاری برای کل 115هزار و 509 مسافر ورودی به جزیره قشم محاسبه شده است.
سلکی گفت: با توجه به ارزش کالاهایی همچون وسایل برقی، لوازم آشپزخانه، وسایل آرایشی و بهداشتی و کیف، کفش و پوشاک که توسط گردشگران خریداری شده است به طور حتم رقم حقیق گردش مالی بیش از رقم اعلام شده است.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اظهارامیدواری کرد با توجه به شرایط آب و هوایی کاملا بهاری قشم در نیمه دوم سال، به طور حتم با هر تعطیلات مناسبتی شاهد حضور موجی از مسافران و گردشگران به جزیره قشم و تحرک در گردش مالی فعالان اقتصادی این منطقه خواهیم بود.جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :