چابهار نقطه تلاقی دو سند توسعه‌ای سواحل مکران و محور شرق

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دو سند توسعه سواحل مکران و سند توسعه محور شرق، در چابهار تلاقی می‌کنند و به دلیل همین پشتیبانی قوی در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در چابهار رقم خورده است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی که در برنامه تلویزیونی «باهمستان» شبکه جهانی جام‌جم با هم‌وطنان خارج از کشور سخن می‌گفت، افزود: نقطه آغاز توسعه سواحل مکران و محور شرق افتتاح بندر شهید بهشتی در هفته گذشته توسط دکتر روحانی و افزایش ظرفیت این بندر از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن بود.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار پس‌کرانه عملیاتی بندر شهید بهشتی و نویدبخش رونق در حوزه اقتصاد، تولید، تجارت و ترانزیت خواهد بود.
کردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چابهار دروازه ورود به ایران است و می‌تواند دو کانون جمعیتی در آسیا را به هم متصل کند، گفت: این بندر نزدیک‌ترین و سریع‌ترین مسیری است که می‌تواند کشورهای افغانستان و آسیای میانه را به آب‌های آزاد متصل کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: چابهار همان‌طور که از اسمش پیداست دارای چهارفصل بهاری با جذابیت‌های خاص طبیعی و منحصربه‌فرد گردشگری است که هم‌وطنان ایرانی و گردشگران خارجی با ورود به تنها بندر اقیانوسی ایران می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.
وی ادامه داد: جنگل‌های حراء، خلیج گواتر، ساحل زیبای درک و تنگ با تلاقی کویر و دریا، ساحل صخره‌ای، گِل‌فشان، و ... جزء جاذبه‌های طبیعی منطقه هستند که هر گردشگری با دیدن آن مجذوب چابهار خواهند شد.
کردی خاطرنشان ساخت: در این فصل از سال که هوای معتدل و خنکی دارد گردشگران زیادی در چابهار حضور دارند.

امتیاز به خبر :