گمرک بم جزو برترین گمرکات کشور

فرماندار بم با اشاره به یک هزار و 200 میلیارد تومان درآمد گمرکات بم در سال جاری گفت: گمرک شهرستان بم از نظر درآمد جزو پنج گمرک کشور است.

به گزارش فرینا، رضا اشک در بازدید از گمرک شهرستان بم افزود: گمرک بم با جمع حقوقی گمرکی بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان درآمد در 9 ماهه سال 96 در جایگاه پنجمی گمرکات کشور قرار گرفته است.
اشک گفت: جمع حقوقی گمرکی و ارزش افزوده موجب شده است که گمرک بم جزو برترین گمرکات کشور باشد، گمرک گلوگاه مبادی خروجی و ورودی صادرات است و باید در بخش صادرات تلاش کنیم و در تسهیل در صادرات ارزآوری برای کشور داشته باشیم.
وی افزود: بخش عمده صادرات خرما باید از شهرستان بم انجام شود، سال گذشته 20 هزار تن خرما از گمرک شهرستان بم به کشورهای اروپایی صادر شده است.
مدیرگمرک منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت: گمرک شهرستان از ساعت اولیه روز تا ساعت 22 شب جوابگوی ارباب رجوع‌ها بوده و همچنین در ایام تعطیل خدمات‌رسانی می‌کند.
نادر میرزایی افزود: گمرک شهرستان بم با 24 نیرو‌ شبانه‌روزی جزو برترین‌های گمرک‌های کشور بوده و بعد از گمرک شهید رجایی از لحاظ درآمد بالاترین درآمد را به واسطه کارخانجات خودروسازی دارد.
میرزایی در توصیه به صادرکنندگان گفت: با الکترونیکی شدن فعالیت‌های گمرکی، تمام رویه‌ها در گمرک از جمله صادرات، نیازی به حضور و مراجعه به اداره برای انجام تشریفات گمرکی نیست و با توجه به ایجاد پنجره واحد فرامرزی، صدورهرگونه مجوز از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.




 

امتیاز به خبر :