گردشگری دریایی محور ایجاد اشتغال پایدار در خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به اینکه اشتغال یکی از معضلات اصلی شهرستان خرمشهر است، تقویت صنایعی که مولد اشتغال پایدار مستقیم در منطقه هستند پیشنهاد می‌شود.

به گزارش فرینا، محمد محسنی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان خرمشهر در خصوص بحث گردشگری دریایی در دو رودخانه اروند و کارون با محوریت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه اشاره کرد و افزود: موتور محرک توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر، رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون است.

محسنی در ابتدا مسئله اشتغال را یکی از معضلات اصلی شهرستان خرمشهر عنوان کرد و گفت: با توجه بهاهمیت این موضوع تقویت صنایعی که مولد اشتغال پایدار مستقیم در منطقه هستندپیشنهاد می‌شود.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی موضوع گردشگری دریایی رابه عنوان یکی از مأموریتهای مهم خود تلقی کرده است و این سازمان در راستای اشاعهفرهنگ دریایی اقدامات مهمی را انجام داده است.

مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر در ادامه ایجاد دبیرخانه دائمی گردشگری دریایی اروند و کارون، برگزاری اولین همایشگردشگری در شهرستان خرمشهر در بهمن ماه سال جاری، انتخاب اولین مشاور گردشگری درسطح بنادر کشور و مشارکت در برگزاری اولین همایش جذب سرمایه‌گذاران گردشگری دریاییرا از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل عنوان کرد.

محسنی در خصوص ظرفیت گردشگری این منطقه گفت: در حال حاضر شهرهای خرمشهر و آبادان به دلیل مزیت‌های منطقه آزاد اروند و پیشینه دفاع مقدس همه ساله در ایام نوروز و فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بازدید مسافران شهرهای مجاور و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور است که با رونق گردشگری دریایی در سواحل رودخانه های کارون و اروند جاذبه‌های این دو شهر بیش از پیش افزایش یافته و می‌تواند رونق اقتصادی پایداری را فراهم کند.

وی ایجاد زیر ساخت‌هایی مانند اسکله‌های تفریحی و ایستگاه‌هایگردشگری در سواحل رودخانه‌های اروند و کارون، ظرفیت‌های اصلی گردشگری را به فعلیت درآورده و زنجیره گردشگری را در شهرهای آبادان و خرمشهر تکمیل می‌کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر رونق گردشگری دریایی در اروند و کارون را موتور محرک توسعه اقتصادی منطقه دانست و ابرازامیدواری کرد رونق گردشگری دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند علاوه بر توسعهگردشگری منطقه و شکوفایی اقتصادی، محرومیت زدایی، ترمیم چهره جنگی شهر خرمشهر وایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد.


برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :