معاون اول رييس جمهور وارد آبادان شد/ استان خوزستان از هر نظر استاني مهم در كشور است

معاون اول رييس جمهور بعداز ظهر امروز (دوشنبه) براي افتتاح و بازديد از چند طرح عمراني و صنعتي در استان خوزستان با استقبال استاندار خوزستان وارد آبادان شد.

به گزارش فرینا، دكتر جهانگيري در بدو ورود و در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه هدف از اين سفر عرض ادب و احترام مجدد به مردم عزيز و بزرگوار استان خوزستان و بويژه مردم قهرمان و مقاوم شهرهاي آبادان و خرمشهر است، گفت: استان خوزستان از هر نظر استاني مهم در كشور است و نقش تعيين كننده اي در مسائل مختلف دارد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه چنين ظرفيتي باعث شده تا از هر فرصتي براي سفر به اين استان و ديدار با مردم و مسئولان آن استفاده شود، گفت: در اين سفر دو روزه چند طرح مهم و صنعتي نظير فولاد شادگان و اروند افتتاح خواهد شد. همچنين در مسجد سليمان كارخانه آلومينيوم كاوه كه طرحي بزرگ است به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه ظرفيت توليد فولاد اروند 600 هزار تن است، گفت: بنياد مستضعفان، بخش خصوصي و دولت در افتتاح طرح هاي صنعتي در استان سرمايه گذارى كرده اند.
دكتر جهانگيري با اشاره به معضل ريزگردها در استان كه مردم خوزستان را بسيار اذيت كرد، گفت: سال گذشته تصميمات مهمي براي مهار ريزگردها اتخاذ شد، امروز از روند پيشرفت امور و برنامه ريزي هاي انجام شده بازديد خواهيم كرد تا مشكلات در اين زمينه به حداقل كاهش يابد.
وي همچنين با اشاره به اينكه طرح كشت 550 هزار هكتاري كه در سفر رهبر معظم انقلاب به استان كليد خورد و در دولت تدبير و اميد روند اجرايي آن سرعت يافت مورد بازديد قرار خواهد گرفت گفت: مسائل استان خوزستان را در جلسه شوراي عالي اداري كه امشب برگزار مي شود مورد بررسي قرار خواهيم داد تا مسير توسعه و پيشرفت استان هموار تر از گذشته دنبال شود. 
معاون اول رییس جمهور را در اين سفر وزراي جهاد كشاورزي، نفت و صنعت، معدن و تجارت، رييس سازمان حفاظت محيط زيست و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراهي مي كنند.

امتیاز به خبر :