مرکز شکوفایی شرکت های نوآور و دانش بنیان منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

در راستای تحقق برنامه ها و اهداف اقتصاد مقاومتی مرکز شکوفایی شرکتهای نوآور و دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، با حضور مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره و مدیران سازمان، مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و مدیر انتقال فناوری پیشرفته دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و فعالان اقتصادی و مدیران شرکت های مرکز شکوفایی شرکتهای نوآورکارآفرین و دانش بنیان منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.
این مرکز با زیر بنایی بیش از ۶۰۰ متر مربع در سه طبقه با امکان استقرار ۲۵ شرکت و واحد فناور و دانش بنیان ایجاد شده است و در این مرکز کلیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز شرکتها برای تحقیق و توسعه و طی کردن فرآیند تجاری سازی محصولات فراهم گردیده و واحدهای این مرکز به صورت رایگان در اختیار شرکتهایی قرار می گیرد که طرح های پیشنهادیشان در شورای حمایت از ایده های نوآور و کار آفرین منطقه مورد تأیید قرار گرفته باشد.
رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به فعالیت ۲۳ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطر نشان کرد: در بخش های تولید محصول، بازاریابی و صادرات محصولات دانش بنیان سازمان منطقه آزاد انزلی طرح های حمایتی خود را ارائه داده و علاوه بر حمایت مستمر از سوی این سازمان، در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان عرضه می شود.
وی در ادامه با بیان فراهم شدن فعالیت صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در منطقه آزاد انزلی بیان کرد : فعالیت این صندوق  موجب تسریع در انجام امور اقتصادی و تقویت فعالیت واحد های تولیدی می شود و یکی از اولویت های این سازمان حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف و جذب این شرکت ها و مشارکت دادن آن ها در طرح های صنعتی و غیر صنعتی است.
در ادامه مهدی غلاملو مدیر صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر کشور با بیان اینکه پیرو توافقنامه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و دکتر سلطانی به منظور تشکیل صندوق شکوفایی ملی در منطقه آزاد انزلی، این صندوق با حمایت مهندس مسرور تأسیس می شود؛ اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در زمینه حمایت از سرمایه گذاری های ریسک پذیر در حوزه ایده های کارآفرینی را تشریح کرد .
اسماعیل یاری مدیر بازار یابی و پذیرش صندوق نو آوری و شکوفایی ملی نیز با اشاره به تفاهم صورت گرفته ما بین سازمان منطقه آزاد انزلی و این صندوق در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان کرد: یکی از برنامه های مهم این صندوق ایجاد صندوق های مشارکتی و خطر پذیر است و صندوق حمایتی  VC در این منطقه با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی  به جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و افزایش تولید و صادرات محصولات دانش بنیان ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی طرح های گسترده حمایتی خود را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته و انواع تسهیلات و حمایت های مالی از قبیل تسهیلات قرض الحسنه جهت نمونه سازی محصولات ، تأمین سرمایه در گردش جهت توسعه فعالیت و بازاریابی، تأمین سرمایه ثابت جهت تامین خط تولید محصول، ارائه تسهیلات لیزینگ برای توسعه بازار و فروش محصولات دانش بنیان، تهیه ضمانت نامه های بانکی و تهیه دفتر کار از دیگر برنامه های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی امید است.
بنا بر این گزارش  در حاشیه این مراسم از امیر حسین ابراهیمی مخترع خمیر کاغذ از گیاه آزولا در حوزه زیست محیطی و میثم قربانی مخترع حوزه فناوری مهندسی پزشکی در زمینه تومورهای مغزی و نخاعی که حائز رتبه های جهانی شده اند تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است هم اکنون بیش از ۴۰ شرکت فعال در زمینه های نوآوری و دانش بنیان در منطقه جذب شده که شرکتهای نو پا در ابتدای فعالیت می توانند از امکانات مرکز ایجاد شده استفاده نموده و پس از تکمیل فرآیند تجاری سازی نسبت به ایجاد مستقیم واحد های صنعتی و خدماتی اقدام نمایند. ضمناً واحدهایی که موفق به طی فرآیند تجاری سازی گردند در موضوع واگذاری اراضی صنعتی در اولویت قرار خواهند گرفت و علاوه بر این سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور حمایت هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان و نوآور نسبت به ارائه تسهیلات و معافیت هایی نظیر معافیت های صدور مجوز فعالیت اقتصادی، ثبت شرکت و ... بهمراه فرآهم کردن حضور در نمایشگاه کشوری و خارجی نموده است .
لازم بذکر است در دیدار مدیران ارشد صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر کشور با مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر لزوم تأسیس صندوق پژوهش، فناوری سرمایه گذاری خطر پذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی ملی در این منطقه نیز تفاهم  شد.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :