انعقاد قرارداد راه اندازی سایت آزمایشگاهی کنترل کالاهای سلامت محور در ارس

قرارداد راه اندازی سایت آزمایشگاهی کنترل کالاهای سلامت محور در منطقه آزاد ارس منعقد شد.

به گزارش فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر، گفت: با توجه به جانمایی محل احداث سایت آزمایشگاهی کنترل کالاهای سلامت محور و اخذ تاییدیه های لازم از مرکز آزمایشگاه های مرجع سلامت کشور و محیط زیست، قرارداد راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کالاهای سلامت محور منعقد و اعتبار لازم جهت تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز با همکاری معاونت غذا و داروی استان تخصیص یافته است.
محسن خادم عرب باغی با اشاره به مصوبات اولین نشست قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور که به میزبانی سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد، تاکید کرد: سایت آزمایشگاهی کنترل کالاهای سلامت محور بر اساس پاسخ گویی به نیازهای صنایع سلامت محور فعال در محدوده منطقه آزاد ارس راه اندازی می شود تا ضمن کاهش هزینه های آزمایشگاهی، بهره وری کارخانجات مستقر در ارس را نیز افزایش دهد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 10 کارخانه تولیدی سلامت محور در زمینه فرآورده های غذایی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو در منطقه فعال بوده و بیش از 30 کارخانه تولیدی سلامت محور در حال سرمایه گذاری و راه اندازی هستند.
عرب باغی، توجه جدی به این موضوع را سبب رشد و توسعه سریع تر کارخانجات محصولات سلامت محور در ارس عنوان کرد و گفت: در منطقه آزاد ارس به بحث سلامت سازی و استاندارد سازی محصولات وارداتی و تولیدی اعتقاد راسخ داریم و رسیدن به این هدف را همسو با اهداف اقتصاد مقاومتی می دانیم.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت:شهروندان و گردشگران بايد اطمينان داشته باشند فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی كه از این منطقه تهیه می كنند از سلامت كامل برخوردارند و منطقه آزاد ارس نیز در این زمینه از سياست های سازمان غذا و دارو در حوزه سلامت استقبال می كند.

امتیاز به خبر :