آغاز هرس پائیزه و زمستانه درختان شهر قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه عملیات هرس زمستانه درختان توسط تیم های متخصص و با تجربه فضای سبز در شهر قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته هرس پائیزه و زمستانه درختان موجود در معابر و پارک های سطح شهر قشم، متناسب با محیط و همجواری درختان با ساختمان‌ها و ابنیه‌ها با نظارت کارشناسان فضای سبز آغاز شده است.
وی افزود: جوان سازی، برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی درختان و کنترل حجم تاج درختان، فرم دهی و ایجاد تاج مناسب، کاهش و‌ کنترل جمعیت آفات و بیماری ها و افزایش طول عمر درختان بخشی از فواید عملیات هرس گیاهان می باشد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از کم شدن نیاز به آب در کنار افزایش سبزینگی، حذف شاخه های زائد و نابجا، زیباسازی منظر شهری، ایجاد دید کافی در تقاطع‌ های اصلی و فرعی برای رانندگان، ایجاد رضایتمندی شهروندان و پیشگیری از هرس‌ خودسرانه به عنوان دیگر مزایای این‌ اقدام نام برد.
او با اشاره به وزش بادهای فصلی و بارندگی در ماه های آتی در جزیره قشم افزود: یکی از مزایای هرس زمستانه که تا اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت، جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سقوط درختان و سرشاخه ‌ها است.
امانی یادآور شد: برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی ناشی از برخورد سرشاخه های درختان با شبکه توزیع برق و با توجه به شناسایی مکان های پرخطر توسط کارشناسان فضای سبز ‌این مدیریت، مکاتبات و‌مذاکرات لازم با اداره برق شهرستان قشم در راستای هرس درختان و شاخه ‌ هایی که در مسیر کابل ‌ های فشار قوی و ضعیف است صورت گرفته و انتظار می رود با این هماهنگی ها، اقدامات مؤثری در این زمینه انجام گیرد.
وی با اعلام اینکه امکان دارد در برخی موارد هرس درختان از حد معمول بیشتر باشد که نگرانی شهروندان را به همراه داشته باشد، افزود: برای اطمینان خاطر قشموندان با صراحت اعلام می شود که تمام عملیات هرس درختان براساس کار علمی و کارشناسانه انجام می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از شهروندان درخواست کرد بمنظور پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی، از تردد و‌ پارک وسایل نقلیه در محل هایی که احتمال سقوط درختان وجود دارد ( به خصوص در زمان وزش باد ) خودداری نمایند.
او همچنین از مردم جزیره قشم درخواست کرد در صورتی که درختان بزرگ و قدیمی اطراف منازل و محیط زندگی شان وجود دارد که نیازمند هرس است با ارایه درخواست به واحد فضای سبز این مدیریت مراجعه کنند و هرس درختان را به کارشناسان فضای سبز قشم واگذار کنند و از هرگونه هرس غیر کارشناسانه و بدون مجوز خودداری کنند.

امتیاز به خبر :