پهلوگیری نخستین کشتی بزرگ تجاری دریای خزر در بندر آستارا

​مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: با انجام لایروبی کانال ورودی و ایجاد عمق مناسب، برای نخستین بار یک فروند کشتی بزرگ تجاری با محموله ۵۶۰۰ تنی به صورت کاملاً ایمن در بندر آستارا پهلو گرفت.

به گزارش فرینا، حسین چراغی با اشاره به محموله وارداتی این کشتی بزرگ تجاری که در بندر آستارا پهلو گرفته است، افزود: این کشتی بزرگ تجاری با طول ۱۴۰ متر و با آبخور ۶/۴ متر با محموله آهن آلات وارد بندر آستارا شد.

چراغی با بیان اینکه این کشتی بزرگ تجاری یکی از بزرگترین کشتی های دریای خزر محسوب می شود، گفت: با تمهیدات انجام شده از قبیل ایمنی آبراه، علائم کمک ناوبری و پرسنل مجرب دریایی این کشتی با ایمنی کامل در اسکله بندر آستارا پهلو گرفت.

وی با اشاره به آمار واردات و صادرات انواع کالا در بندر آستارا افزود: از فروردین ماه سال جاری تاکنون در حوزه صادرات ۵۰۴ هزار و ۲۹ تن و در حوزه واردات ۹۰ هزار و ۳۲۷ تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: در این مدت ۷۵ فروند کشتی وارد بندر آستارا شده است و همچنین  ۷۴ فروند کشتی بندر آستارا را به مقصد بنادر حاشیه دریای خزر ترک کرده اند.

بر اساس این گزارش، «سپانو» یکی از بزرگترین کشتی های دریای خزر با مالکیت شرکت کشتیرانی دریای طلایی پارسیان با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر فعالیت می کند.


امتیاز به خبر :