فعالیت شرکت‌های پژوهشگر و دانش‌بنیان موجب رشد و توسعه پایدار می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس رشد و توسعه پایدار کشور را منوط به تبیین جایگاه واقعی شرکت های پژوهشگر و دانش بنیان دانست.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در آیین تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر که به مناسبت هفته پژوهش در منطقه آزاد ارس برگزار شد، گفت: قناعت به جایگاه کنونی، علم، پژوهش و فناوری در کشور، نمی تواند موجب رشد و توسعه پایدار شود و همیشه باید به دنبال رسیدن به وضعیت بهتر در حوزه پژوهش و علم آفرینی باشیم.
وی افزود: در این زمینه، ارتباط بین محققین و صنایع مطرح می تواند راهگشا باشد و نتیجه بهتری را عاید کشور کند.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به مشکلات تولید در کشور، تصریح کرد: این یک واقعیت است که تولید در کشور با مشکلات زیادی مواجه است و برای خروج از این مشکلات باید از صاحبان علم و فناوری استفاده کنیم.
عرب باغی خاطرنشان کرد: قطع واردات برای حمایت از تولید با زور و اجبار محقق نمی شود و تنها راه کاهش و قطع وابستگی از واردات، افزایش کمی و کیفی تولید در کشور است.
وی بایگانی بیشتر پژوهش های انجام گرفته در کشور را فاجعه خوانده و گفت: تحقیق و پژوهش زمانی مثمر ثمر واقع می شود که قابلیت اجرایی و تجاری سازی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به آمار درخشان ارس در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد: افزایش آمار شرکت های دانش بنیان حاضر در ارس خوشحال کننده است اما در ادامه باید به فکر توسعه کیفی این شرکت ها نیز باشیم.
عرب باغی در پایان، کسب عناوین برتر منطقه آزاد ارس در حوزه هایی چون فناوری، صنعت، فرهنگ و علم را افتخارآمیز دانست و گفت: در مقابل جوانان دانشمند و پژوهشگر کشور و به خصوص افرادی که منطقه آزاد ارس را برای فعالیت انتخاب کرده اند، احساس مسئولیت داریم و تلاش می کنیم تا حمایت های توامان مادی و معنوی از این شرکت ها صورت گیرد.
گفتنی است، در ادامه آیین تجلیل از پژوهشگران برتر منطقه آزاد ارس که با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه آزاد ارس و فعالان حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد، از شرکت های برتر و پژوهشگران برگزیده تجلیل به عمل آمد.

امتیاز به خبر :