ایجاد هاب صادرات و واردات «آی.سی.تی» در فرودگاه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام از ایجاد هاب صادرات و واردات «آی.سی.تی» در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی در بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام که پیش از ظهر شنبه انجام شد، با بیان اینکه در حوزه زیرساخت ها هر ساله بخشی از زمین این منطقه آماده و در اختیار سرمایه گذاران متقاضی قرار داده می شود، گفت: جذابیت منطقه در حال شناسایی است و امکان رشد جدی جذب سرمایه گذار وجود دارد.

زرندی با اشاره به اینکه وضعیت پروانه های بهره برداری در این منطقه رشد خوبی داشته است، افزود: هفته ای یک بار هواپیمای وارداتی وارد منطقه می شود، عدم ارتباط با وزارت ارتباطات مهم ترین مشکل این منطقه بود که پیرو این مهم معرفی منطقه آغاز شده است.

وی گفت: تفاهم نامه ای با معاونت علمی ریاست جمهور منعقد شده تا منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام محل استقرار شرکت های دانش بنیان شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه انجام مطالعات و تهیه طرح جامع تفصیلی منطقه اقتصادی پیام در سه هزار و ۶۰۰ هکتار  در حال اجرا است، افزود: اتصال اولین کریدور آی سی تی به خطوط ریلی و هوایی، ایجاد هاب صادرات و واردات آی. سی. تی از جمله اقدامات انجام شده است.

زرندی عدم امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران را از جمله مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: پول فروش زمین در بحث زیرساختی هزینه خواهد شد.

وی افزود: در حالی قیمت سوخت پروازهای کارگو ۲ هزار و ۹۵ تومان است که این مهم در هواپیماهای مسافرتی ۵۷۰ تومان برآورد و گزارش شده است.


امتیاز به خبر :