سواحل مکران یکی از امن ترین نقاط ایران برای سرمایه گذاری است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سواحل مکران در محدوده چابهار و کنارک این استان یکی از امن ترین نقاط ایران اسلامی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی هتل پنج ستاره منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دارد و به نوعی بهترین نقطه برای تفریح و گردش در چهار فصل از سال است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: از هر گونه سرمایه گذاری در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به طور قاطع حمایت می کنم و هر جا نیاز به همراهی باشد همیشه آماده همکاری هستم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به آباد سازی سواحل مکران دارند بدین منظور برای پایگاه های نظامی این سواحل 63 میلیارد تومان در سالهای اخیر از دفتر رهبری اعتبار اختصاص داده شده است.
آیت الله سلیمانی گفت: متاسفانه برخی از سرمایه های سیستان و بلوچستان بدون هیچ استفاده ای نظیر سه میلیارد مترمکعب آب حاصل از هر بارندگی به دریا می ریزد و فقط در حد 300 میلیون مترمکعب آن در پست سدهای این استان ذخیره می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دارد.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: ساخت هتل برای شهری نظیر چابهار که در چهار فصل از سال امکان جذب گردشگر را دارد خیلی به صرفه است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به سکونت هزاران نفر از سرمایه گذاران بومی در آن سوی مرز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان باید شرایط حضور سرمایه گذاران را تسهیل کنند.
آیت الله سلیمانی کاهش هزینه های سفر به چابهار را خواستار شد و گفت: راههای مواصلاتی و فرودگاه خوب می تواند به جذب گردشگر کمک کند.
عضو خبرگان رهبری گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران اسلامی و نقطه اتصال کشور به آب های آزاد است.

امتیاز به خبر :