توسعه همکاری های مشترک رسانه ای در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با مدیرکل صداوسیمای گیلان بر توسعه همکاری های مشترک رسانه ای در راستای بهبود فضای کسب و کار در سطح استان گیلان تاکید شد.

به گزارش فرینا، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از صدا و سیمای مرکز گیلان بازدید و در نشست با مدیرکل صدا و سیمای گیلان و مدیران و معاونین این مرکز در خصوص توسعه همکاری های رسانه ای و راهکارهای بهره گیری از ظرفیت های مشترک در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان به مذاکره و گفتگو پرداخت.
رضا مسرور در این نشست با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص اطلاع رسانی عملکرد نظام و دولت از طریق صدا و سیما و رسانه ها به مردم، ضمن بیان شاخص های کسب و کار، توجه به بهبود فضای کسب و کار در استان از طریق همکاری رسانه ای مستمر با تکیه بر ظرفیت های ملی و بین المللی منطقه آزاد انزلی را الزامی خواند و گفت: جهت توسعه استان موثرترین راه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی بوده و این مهم بدون بهبود فضای کسب و کار در گیلان از طریق برطرف کردن موانع تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و تشکیل اتاق فکر محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی در حال تکمیل زیرساخت ها در حوزه های مختلف است افزود : اثرات پروژه های حائز اهمیت در توسعه منطقه و استان در آینده نزدیک مشهود خواهد شد و زیرساخت های بخش گردشگری ، فرهنگی ، ورزشی و عمرانی با استانداردهای بالا در حال ساخت و تکمیل است و پس از تکمیل زیر ساخت های لازم نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه استان و کشور نمایان می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مهم ترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور را مجتمع بندری کاسپین معرفی و بیان کرد : تلاش کشورهای حاشیه دریای خزر برای افزایش ظرفیت های بندری و ترانزیتی مشهود است و در رقابت بر سر تجارت بین الملل با کشورهای منطقه نباید فرصت های استان و منطقه را در کریدور شمال جنوب از دست دهیم و معتقدیم با تکمیل و توسعه زیر ساخت ها و بهره گیری از ترانزیت کالا می توان درآمد ارزی را افزایش داد.
رئیس هیات مدیره سازمان ،صدا و سیمای گیلان را از بهترین رسانه های کشور اعلام کرد که از منابع انسانی متخصص و قوی برخوردار بوده و می تواند با تولیدات مشترک رسانه ای برای الگوسازی گام برداشت.
وی آمادگی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظورساخت برنامه های متنوع، خلاقانه و پویا در حوزه های مختلف به منظور الگوسازی را اعلام کرد و پیشنهاد داد تا برنامه ای در راستای معرفی کارآفرینان منطقه و استان با همکاری مشترک سازمان و شبکه باران را تولید و پخش شود.
در ادامه حسن ظهیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تشریح مقام های کسب شده از سوی این مرکز در سطح ملی و بین المللی و جذب حداکثری مخاطب این شبکه استانی، منطقه آزاد انزلی را منشأ ارائه خدمات بزرگ و ارزنده ای در سطح استان و کشور دانست و بیان کرد: این منطقه موتور محرکه بسیاری از شاخص های توسعه استان است و همت و تلاش مسرور و مجموعه منطقه آزاد انزلی مورد توجه خاص و عام بوده و به قطب توسعه همه جانبه استان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه منطقه آزاد انزلی، توسعه استان و کشور را بهمراه خواهد داشت، منطقه آزاد انزلی را دروازه ورود به کشورهای حاشیه دریای خزر ارزیابی کرد و این ویژگی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
مدیرکل صدا و سیمای گیلان قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال ـ جنوب را مزیت دیگر این منطقه اعلام کرد و گفت: صدا و سیما می تواند مزیت ها و ظرفیت های این منطقه را در سطح استانی و ملی معرفی نماید و از طریق تولید و پخش برنامه های مشترک در شبکه های داخلی و برون مرزی این توانمندیهای را در گستره وسیع تری معرفی کند.
ظهیری از آمادگی اداره کل متبوع خود برای انعکاس فرصت های سرمایه گذاری، طرح های توسعه ای سازمان و رویدادهای مختلف فرهنگی اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد انزلی خبر داد و تصریح کرد که این اقدامات در راستای تحقق برنامه ها و سیاست های اقتصادی مقاومتی است.
در این دیدار که معاونین و مدیران دو دستگاه حضور داشتند، مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان از مهندس مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان به دلیل تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه استان و همکاری با رسانه ملی به منظور شکوفایی استان با اهدای لوح تقدیر، قدردانی کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :