تبریک کریسمس به کاپیتان های مسیحی کشتی های مستقر در بندر شهید رجایی

همزمان با 25 دسامبر سالروز میلاد حضرت مسیح، راهنمایان و کارشناسان دریایی بندر شهید رجایی طی حرکتی نمادین با حضور روی کشتی های خارجی پهلو گرفته در اسکله ها، به نمایندگی از مجموعه مدیریتی این بندر، فرا رسیدن عید کریسمس و سال نو میلادی را به کاپیتان و خدمه مسیحی کشتی ها تبریک گفتند.

به گزارش فرینا، در آستانه فرا رسیدن سال 2018 میلادی، جمعی از راهنمایان و کارشناسان دریایی بزرگترین بندر تجاری ایران در فضایی صمیمی با کاپیتان ها، افسران و خدمه کشتی‌های خارجی دیدار کرده و ضمن ابراز پیام تبریک عید کریسمس از سوی «اله مراد عفیفی پور»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به آنها، هدایایی را به خدمه مسیحی این کشتی ها اهدا کردند.

این برنامه نمادین که به همت روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرایی شد، طبق یک سنت مرسوم، همه ساله همزمان با عید کریسمس در بنادر بین المللی از جمله بندر شهید رجایی برگزار می‌شود و کاپیتان‌ها و افسران کشتی‌های خارجی حاضر در این بندر در روز کریسمس  و در آستانه سال نو میلادی مورد میهمان نوازی قرار می‌گیرند.

یادآور می شود، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش از این طی پیامی به زبان انگلیسی فرا رسيدن ميلاد حضرت مسيح، عيد كريسمس و جشن های آغاز سال 2018 ميلادي را به عموم مسيحيان جهان، همه موحدان و حق پرستان گيتي بويژه دريانوردان تبريك گفته بود.

در بخشی از این پیام آمده است: «از ديدگاه اسلام، تمام اديان آسماني براي استقرار حاكميت الهي، پيوند انسان با خداوند متعال و نجات بشر از مرداب هواپرستي ظهور كرده اند. بر اين اساس در شريعت اسلامي، ايمان به همه پيامبران الهي و احترام به پيروان راستين آنان از اعتقادات راسخ مسلمانان شمرده شده است. اعتقاد به نبوت حضرت مسيح عليه السلام و ارتباط او با منشأ وحي از محكم ترين باورهاي ما مسلمانان است.»

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران محسوب می‌شود که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود 100 میلیون تن کالا، پذیرای حدود 5 هزار فروند انواع کشتی است.

این بندر که به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی، برند بین المللی ایران در عرصه تجارت جهانی محسوب می‌شود، بیشترین نقش را در صنعت حمل و نقل کشور ایفا نموده و با بنادر معروف جهان از طریق خطوط معتبر کشتیرانی دنیا، تبادل کالا و تعاملات بازرگانی دارد.


امتیاز به خبر :