تمایل کشور هند برای برقراری ارتباط تجاری با منطقه آزاد اروند

سفیر هند در ایران گفت: امیدوارم که زمینه های مناسبی برای رابطه های مناسبی در حوزه سیاسی و اقتصادی ایجاد شود و دفتر کنسولگری هند بار دیگر دراین منطقه فعالیت داشته باشد.

به گزارش فرینا، سوراب کومار در نشست هم اندیشی روابط تجاری و اقتصادی ایران و هند که در منطقه آزاد اروند برگزار شد با اشاره به تمایل هر دو طرف هند و ایران افزود: کشور هندوستان تمایل دارند ارتباطات این دو کشورا رابیشتر نماید.
سفیر هند در ایران گفت: خوزستان مرکز مهمی ازنظر هند است و براساس نقشه مراکز صنعتی خوزستان یکی از مراکز مهم صنعتی است.
وی افزود: این منطقه در عرصه تولید و صادرات خوزستان نقش مهمی دارد و در صورت افزایش ارتباطات این دو کشور می توان عرصه اقتصادی را در زمینه های دیگر نیز گسترش داد.
سوراب کومار ضمن اشاره به قابلیت های تکنولوژی در کشور هند گفت: هند ستان در زمینه صنعتی و تکنو لوژی پیشرفت های زیادی داشته و انتظار داریم ایران در این زمینه ها نیز برای تبادل تجاری اقداماتی انجام دهد.
سفیر هند در ایران ضمن اشاره به کریدور ترانزیت کالا در مرزهای ایران افزود: هند آمادگی ایجاد کریدور ترانزیت کالا را برای ارتباطات تجاری بین این دو کشور دارد.
سوراب کومار ضمن اشاره به سفر وزیر حمل و نقل هندوستان به ایران گفت: وزیر حمل نقل به افزایش این ارتباط تاکید داشتند تا تبادلات دو کشور ایران و هند در زمینه سرمایه گذاری و مالیات انجام شود.
وی ضمن اشاره به ایجاد تسهیلات لازم در زمینه اخذ ویزا برای هر دو کشور تاکید کرد و افزود: یکی از مسایل عمده در سال های اخیر ایجاد زمینه های بانکی برای تبادل روپیه و ریال بوده است.
سوراب کومار ضمن اشاره به دومین سفری که به خوزستان داشته است گفت: در سفرقبلی از شوش ، دزفول و شوشتر دیدن کردم واعتقاد دارم در ایران تنها جایی که لینک تاریخی با هندوستان دارد منطقه خوزستان است.
سفیر هند در ایران در پایان از علیرضا اقبالی و اسماعیل زمانی برای فراهم نمودن ای نشست و بازدید از مراکز صنعتی منطقه آزاد اروند تشکر کرد.


 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :