آمادگی صادرات شمش روی تولیدی جزیره قشم به 6 کشور اروپایی و آسیایی

مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کشتی حامل 12 هزار و 500 تُن خاک روی به عنوان بخش نخست قرارداد خرید امسال شرکت ذوب و روی در اسکله کاوه جزیره قشم در جنوب ایران پهلو گرفت.

به گزارش فرینا، پژمان بهرامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون تخلیه بار توسط دو دستگاه جرثقیل شناور، ۲۰ دستگاه کمپرسی، دو دستگاه لودر، چهار دستگاه گرپ و دو دستگاه قیف در حال تخلیه است و پیشبینی می شود ظرف ۸ تا ۱۰ روز آینده محموله وارداتی کاملا تخلیه شود.
وی ادامه داد: این محموله به مبلغ 2 میلیون و 600 هزار دلار از کشور ترکیه خریداری شد و پس از ذوب و احیا حدود 2 هزار تن شمش روی تولید می شود که 100 درصد محصول به ارزش 6 میلیون و 600 هزار دلار به ایتالیا و اردن صادر می شود.
بهرامی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار تن خاک روی برای امسال خریداری شد  که با توجه به مذاکرات انجام شده تا ۵۰۰ هزار تن قابل افزایش است و ماهانه ۲۰ هزار تُن خاک روی وارد منطقه آزاد قشم می شود.
وی با اشاره به تولید هشت هزار و 300 تن شمش روی در سال 1395، اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 9 هزار و 940 تُن شمش روی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.
بهرامی یادآوری کرد که شمش روی تولیدی در شرکت دوب و روی منطقه آزاد قشم به پنج کشور ایتالیا، ترکیه، امارات، اردن، کره جنوبی و چین صادر می شود.
مجتمع ذوب و احیاء روی قشم از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه تولید شمش روی آغاز کرد و هم اکنون 380 نفر به صورت مستقیم و بیش از 2000 نفر به صورت غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به فعالیت می باشند.
این مجتمع تولیدی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت تولید 24 هزار تُن شمش روی و 60 هزار تُن اسید سولفوریک در سال برخوردار است.

امتیاز به خبر :