افزایش ترانشیپ انواع کالا در بندرامام (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالا طی نه ماهه سال جاری در بندرامام خمینی(ره) از مرز 33 میلیون و 610 هزار تن گذشت.

به گزارش فرینا، عادل دریس با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از 33 میلیون و 610 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی طی بازه زمانی مذکور در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را بالغ بر 19 میلیون و 292 هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5درصد رشد را نشان می دهد.

دریس، همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را 14 میلیون و 317هزار تن عنوان نمود که از رشد 3 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

وی تعداد کشتی های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را معادل 772 فروند برشمرد که میانگین ظرفیت ناخالص آنها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 35 درصد رشد داشته و به عبارتی با پهلوگیری این کشتی های با ابعاد و ظرفیت بزرگتر زمینه برای تخلیه و بارگیری حجم بیشتر کالا، ایجاد صرفه اقتصادی برای بازرگانان و کاهش قیمت تمام شده کالا برای مصرف کننده فراهم آمده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر افزود: با جابجایی بالغ بر 222 هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد را رشد نشان می دهد.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با 11044 هکتار وسعت و برخورداری از 40 پست اسکله و اتصال به بزرگراه ها و راه آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان ایفا می کند.


امتیاز به خبر :