کارفرمایان و کارگران واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو قوانین اشتغال را اجرا کنند

مدیرکار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو در بازدید از شرکت کابی آلیاژ به اجرای قوانین و مقررات اشتغال نیروی انسانی بیمه و تامین اجتماعی توسط کارفرما و کارگران تاکید کرد.

به گزارش فرینا، جعفر آقانژاد نحوه اجرای قوانین و مقررات اشتغال نیروی انسانی بیمه و تامین اجتماعی را به کارفرما و کارگران و دست اندرکاران شرکت کابی آلیاژ یادآور شد و گفت: کارفرما ملزم است تا به استناد تبصره یک ماده 7 قانون نسبت به انعقاد قراردادکار با کارگران اقدام لازم را معمول داشته و یک نسخه از قرارداد کار را به مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو تحویل دهد.
وی ادامه داد: کارفرما باید نسبت به تهیه لباس، کلاه ایمنی ، کفش ایمنی و دیگر وسایل محافظتی با توجه به محیط کار به کارگران اقدام کند.
آقانژاد تصریح کرد: تعداد 118 کارگر ایرانی و 80 کارگر خارجی در شرکت کابی آلیاژ مشغول کار هستند.
شایان ذکر است : در فاز نخست این شرکت با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری، 200 نفر اشتغالزایی شده و در فاز نهایی با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری، 950 فرصت شغلی ایجاد می شود.
فروسیلیس و فرو منگنز از جمله محصولات این کارخانه است و ظرفیت نهایی آن 17 هزار تن است که 30 درصد محصولات این کارخانه به مشتریان داخلی فروخته شده و 70 درصد به دیگر کشورها صادر می شود.
این کارخانه با اختصاص زمین 30 هزار متر مربعی از سوی منطقه آزاد ماکو و برای فرآوری مواد اولیه معدنی سیلیس و منگنز موجود در این منطقه احداث می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :