پد هلیکوپتر بیمارستان ساجدی هادیشهر افتتاح شد

عملیات اجرایی پد هلیکوپتر بیمارستان ساجدی هادیشهر حضور مسئولین ارس و شهرستان جلفا افتتاح شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم افتتاح پد هلیکوپتر بیمارستان ساجدی هادیشهر، گفت: توسعه بهداشت و درمان بعنوان یکی از عوامل توسعه، از اهداف مهم ارس است.
محسن خادم عرب باغی تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات بهداشتی خریداری شده و در اختیار مدارس منطقه گذاشته ایم.
وی افزود: تجهیزات اورژانسی مورد نیاز تمام مراکز بهداشتی مناطق جلفا و خداآفرین نیز از سوی منطقه آزاد ارس تامین شده است.
عرب باغی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، مرکز دیالیز بیمارستان هادیشهر که با مشارکت منطقه آزاد ارس تجهیز شده است، امروزه یکی از مراکز مجهز در استان محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با اشاره به تجهیز درمانگاه و مرکز اورژانس جلفا نیز گفت: منطقه آزاد ارس در یک سال گذشته ۲ میلیارد تومان بودجه برای درمانگاه و اورژانس جلفا اختصاص داده است.
عرب باغی اضافه کرد: ساختمان اورژانس ۱۱۵ در جلفا احداث شده و در مرحله تحویل به دانشگاه علوم پزشکی است.
وی عنوان کرد: در حوزه امداد و نجات نیز سرمایه گذاری خوبی انجام شده است و مرکز امداد و نجات منطقه آزاد ارس و جلفا پس از تبریز مجهزترین مرکز استان محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان، گفت: وظیفه سازمان منطقه آزاد ارس، ارایه خدمات درمانی به موقع و بی منت به مردم است و در حال حاضر برنامه ریزی برای آموزش همگانی را آغاز کرده ایم.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: با افتتاح این پد، بیمارستان هادیشهر، یکی از مراکزی است که به اورژانس هوایی تبریز که در سال 1393 افتتاح شده است، متصل می شود و بدینوسیله وضعیت خدمات درمانی در منطقه آزاد ارس به این ترتیب، ارتقا پیدا می کند.
فرزاد رحمان تاکید کرد: اصلی ترین موارد استفاده از اورژانس هوایی برای بیماران سکته قلبی و زایمان های پرخطر است.
جانشین هوانیروز استان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۳۲ پد اورژانس هوایی در استان احداث شده و در حال ارایه خدمات به مصدومان است.
سرهنگ علیلو تصریح کرد: اورژانس هوایی، سریع ترین روش حمل مصدوم و بیمار است و از لحظه اعلام تنها ۲ دقیقه طول می کشد تا بالگرد اوژانس هوایی وارد عمل شود.
گفتنی است، پد هلیکوپتر بیمارستان ساجدی هادیشهر به مساحت 10 هزار متر مربع، با مشارکت 180 میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس، احداث شده است.

امتیاز به خبر :