اشتغال 567 نفر در شهرک پتروشیمی مکران چابهار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: هم اینک 567 نفر در شهرک پتروشیمی مکران این شهرستان مشغول به کار هستند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالله امیریان اظهار داشت: از مجموع افراد شاغل در شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران منطقه آزاد چابهار 355 نفر بومی و 212 نفر غیر بومی هستند.
وی بیان کرد: هم اینک چهار ناحیه صنعتی، یک شهرک صنعتی و یک شهرک کارگاهی در چابهار وجود دارد که توانسته بخشی از مشکل بیکاری جوانان این منطقه را مرتفع کند.
وی افزود: در مجموع 37 هزار و 643 نفر نیروی انسانی در کارگاههای مختلف چابهار مشغول بکار هستند.
امیریان گفت: موقعیت راهبردی چابهار و اجرای پروژه های پتروشیمی، فولاد، معادن و صنایع مختلف می طلبد تا در زمینه آموزش و مهارت آموزی نیروی انسانی، دورهای آموزشی 6 ماهه تا یکساله در زمینه لوله کشی صنعتی، جوشکاری برق، جوشکاری لوله ‌های گاز با فشار بالا، جوشکاری فولاد زنگ نزن، جوشکاری با گاز محافظ، بازرسی جوش، برق صنعتی و دوره plc برگزار شود.
وی ادامه داد: بر اساس نیاز بازار کار باید در هر منطقه به نیروی انسانی آموزش داده شود تا برای انجام کوچکترین کاری نیرو با هزینه ‌های بالا از دیگر مناطق منتقل و جذب نشود.
ساخت شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار در 20 کیلومتری محدوده منطقه آزاد چابهار توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری بیش از 12 میلیارد دلاری آغاز شده است و پیش بینی می شود تا در بازه زمانی 10 ساله تمام مراحل آن بهره برداری شود.

امتیاز به خبر :