آمادگی سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه نمین

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین از تمایل شرکت های چینی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد شهبازعلیزاده افزود: شرکت های چینی در نشستی با مسئولان اقتصادی استان اردبیل تمایل خود را برای سرمایه گذای در منطقه ویژه اقتصادی نمین اعلام کردند.
شهبازعلیزاده گفت: در جریان نشستی که با روسا و نمایندگان شرکت های چینی در حاشیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ایران و چین در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار شد، طرف چینی خواستار سفر به استان و آشنایی با ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی نمین شد.
وی افزود: این سفر برای رونق و ایجاد اشتغال در استان اردبیل و نیز منطقه ویژه اقتصادی نمین حائز اهمیت بوده و در صورت حصول توافق می توان همکاری مشترکی در زمینه های صادرات و واردات، ارایه خدمات ترانزیتی و ترانشیپ و سرمایه گذاری صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی با چینی ها داشته باشیم .
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: در نشست با طرف چینی اعلام شد که با توجه به پتانسیل های فراوان اقتصادی، زمینه های همکاری فراوانی برای همکاری با شرکت های چینی در منطقه ویژه اقتصادی نمین وجود دارد.
شهبازعلیزاده افزود: استان اردبیل استعداد های بی نظیری برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی و معدنی بخصوص صنایع تبدیلی دارد که منطقه ویژه اقتصادی نمین به دلیل دارا بودن شرایط خاص و امتیازات فراوان می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی بخصوص کشور چین باشد.
وی گفت: شرکت های خارجی می توانند با بهره گیری از نیروی کار متخصص و کارآمد و با انگیزه منطقه، کالاهایی با کیفیت و قابل رقابت در بازار های جهانی تولید کنند وبا استقاده از قابلیت جوانان تحصیل کرده استان محصولات دانش بنیان به بازار های مصرف عرضه نمایند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز به دلیل مزایای جغرافيايي و دسترسی به بازار بزرگ قفقاز و روسیه و نیز وجود مواد اولیه با کیفیت در استان می تواند فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کند و به دلیل آشنایی اغلب شرکت های چینی با بازار ایران این منطقه قادر است زمینه های همکاری اقتصادی بسیاری با کشور چین فراهم آورد.


 

امتیاز به خبر :