استقرار صنایع غیرآلاینده در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: درصدد استقرار صنایع غیرآلاینده موسوم به صنایع سبز در این منطقه هستیم.

به گزارش فرینا، فردین حکیمی در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز افزود: صنایع غیر آلاینده در آن محدوده مستقر می شوند اما اینکه سبز نامیده می شوند باید از دستگاه های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
حکیمی گفت: استقرار صنایع غیر آلاینده در این بخش مشکلی را ایجاد نمی کند چرا که شرط دانش بنیان و غیر آلاینده بودن این صنایع نیز مورد تاکید خواهد بود.
همچنین در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز نیز گفت: ارزیابی محیط زیستی پیرامون راه اندازی دو شهرک صنعتی اشتهارد 2 و کوثر به تصویب سازمان حفاظت از محیط زیست کشور رسیده است.
جهانگیر شاهمرادی افزود: در این زمینه مصوب شده پایش آنلاین هوا، آب و خاک در این دو شهرک اجرایی شود.
شاهمرادی گفت: پایش آب و هوا پذیرفته شده اما مفهوم پایش آنلاین خاک مشخص نیست؛ با رفع این مشکل بستر اشتغال برای بیش از 400 نفر فراهم می شود.
در ادامه این نشست رییس پارک علم و فناوری استان نیز گفت: در جلسه نهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان طی سال جاری همکاری فرمانداران با پارک علم و فناوری جهت ایجاد مراکز رشد اقماری مطرح شد.
عطاالله ربانی با بیان اینکه از ظرفیت موجود استان در شهرستان های مختلف به منظور بسط و گسترش حیطه عملکردی خود در حوزه علم و فناوری استفاده خواهیم کرد، افزود: ظرفیت استقرار شرکت‌ها در پارک علم و فناوری البرز محدود است.
ربانی همچنین استفاده از ظرفیت های خالی استان جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان و افزایش زمینه اشتغالزایی پایدار برای جوانان را از جمله اهداف مهم این مجموعه برشمرد و گفت: تا کنون با این مصوبه تعداد 15 نفر به ظرفیت اشتغال استان اضافه شده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی، مرکز رشد زیست فناوری پژوهشگاه رویان و مرکز رشد گیاهان دارویی در البرز توسعه و رشد چشمگیری داشته است، افزود: در قالب توسعه اشتغال همچنین توسعه اقتصادی فروش محصولات حدود 300 شغل در این بخش در البرز ایجاد شده است‌.




 

امتیاز به خبر :