انتقال مهارت زندگی به بانوان 67 روستای جزیره قشم

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های آموزش خانواده در 67 روستای این جزیره با استفاده از توان علمی 35 بانوی تحصیلکرده این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، میترا مشرقی مقدم گفت: انتقال مفاهیم آموزشی در 10 محور شامل مهارت های زندگی، فرزند پروری، ارتباط زوجین و پیشگیری از اعتیاد و ... در روستای این جزیره آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه همه محورهای آموزش خانواده براساس نیاز سنجی انجام شده در 67 روستای جزیره قشم در دستور کار قرار گرفته است، افزود: 35 بانوی جزیره قشم دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و آموزش ابتدایی پس از کسب مفاهیم مورد نیاز مهارت های زندگی از اساتید برجسته حوزه روان شناسی دانشگاه تهران، کار انتقال این دانش به بانوان روستایی را آغاز کرده اند.
به گفته مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش بانوان جزیره قشم توسط استاد روان شناسی دانشگاه تهران با هدف بالا بردن سطح دانش مهارت های زندگی در روستاهای جزیره قشم انجام شده است.
او تاکید کرد: اثر آموزش مهارت های زندگی به بانوان روستایی قشم توسط 35 بانوی بومی جزیره، با توجه به نحوه آسان تر مفاهیم با زبان بومی به زنان روستایی به مراتب بیشتر از نقش اساتیدی است که به طور موقت از پایتخت به این منطقه سفر می کردند.
مشرقی مقدم گفت: 35 مربی حوزه فرزندپروری قشم با انجام مراحل کامل آسیب شناسی در همه روستاهای جزیره که سال گذشته توسط دفتر امور بانوان سازمان انجام شده بود و آمار بالای مشکل مباحث فرزند پروری در این منطقه، به عنوان مربیان حرفه ای مباحث مهم آموزشی را به بانوان این منطقه منتقل می کنند.
او معتقد است، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با این سیاستگذاری در حقیقت یک تیم مدرسی و یک تیمNGO مقتدر در بخش مهارت های زندگی را در جزیره قشم ایجاد کرده که با حضور آنان شاهد ارتقای سلامت بیشتر کانون خانواده در این جزیره خواهیم بود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 150 هزار نفر جمعیت با داشتن 67 روستا به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :