رونمایی از ساخت انیمیشن لنج های چابهار

انیمیشن لنج های چابهار در 13 قسمت 11 دقیقه ای شنبه شب در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: به واسطه ی جام کشف شده انیمیشن در شهر سوخته این استان خواستگاه انیمیشن در جهان است.
محمود دولت کردستانی اظهار داشت: هم اینک یک گروه 15 نفره در زمینه ساخت انیمیشن در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند که می توان این دعا را کرد که آینده ی انیمیشن متعلق به این استان است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه ساخت انیمیشن بین المللی تنها یک قدم فاصله دارد و برای رسیدن به این هدف؛ همت و حمایت جدی مسئولان فرهنگی در این زمینه را می طلبد.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه ساخت انیمیشن دارد که می طلبد مسئولان و مدیران حمایت های ویژه ای به گروه انیمیشن ساز این استان داشته باشند.
وی افزود: گروه انیمیشن ساز سیستان و بلوچستان با ساخت مجموعه های قبلی توانمندی های خودشان را به نمایش گذاشته اند که نیاز است حمایت های جدی از این گروه داشته باشیم.
مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: این گروه انیمیشن ساز استان توانسته اند رتبه های ملی در این زمینه را از آن خود کنند.
کردستانی اظهار داشت: گروه انیمیشن سیستان و بلوچستان را سازمان های زیادی به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سازمان منطقه آزاد چابهار حمایت و همراهی می کنند.
وی بیان کرد: قسمت نخست انیمیشن لنج های چابهار به خوبی توانسته مخاطب زیادی را جذب کند که امیدواریم قسمت دوم این مجموعه در سطح بین المللی مطرح شود.
وی افزود: در این انیمیشن فرهنگ و پیشینه تمدنی سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این منطقه به عنوان یک ظرفیت ملی در اختیار سیستان و بلوچستان است به طوری که بسیاری از اهداف توسعه ای کشور در چابهار دنبال می شود.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: چابهار یک فرصت برای جوانان سیستان و بلوچستان است که در هر عرصه ای که می توانند فعالیت کنند فضا را برای آنها فراهم می کند.
وی بیان کرد: حضور انیمیشن سازان سیستان و بلوچستان در عرصه های بین المللی می تواند بخشی از توانمندی ها و ظرفیت های این استان را به نمایش بگذارد.
وی افزود: انیمیشن لنج های چابهار تلفیقی از فعالیت ها و اقداماتی است که بخشی از آن به سنت و فرهنگ مردم و بخش دیگر نیز ریشه در آینده صنعتی چابهار دارد.
به گزارش ایرنا مجموعه انیمیشن لنج های چابهار داستان زندگی مردم منطقه است که در قالب لنج بین می شود هر کدام از این لنج ها نماد یک گروه از انسانها هستند.

امتیاز به خبر :