جزیره کیش، ماه عسلی اقتصادی میان ایران و قطر

رسانه سعودی العربیه در گزارشی به آینده درخشان جزیره کیش و نقش آن در برقراری روابط گرم اقتصادی میان ایران و قطر پرداخت.

به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه سعودی العربیه در گزارشی به آینده درخشان جزیره ایرانی کیش پرداخت و نوشت کیش به پلی اقتصادی مبدل خواهد شد.
العربیه در گزارش خود آورده است: همکاری قطر و ایران در سطح اقتصادی و سیاسی ادامه دارد. میان قطر و ایران با وجود مشکلات، خط هماهنگی دائمی وجود دارد و به همین دلیل جزیره کیش از منطقه ای گردشگری، به تفرجگاهی برای ماه عسلی اقتصادی میان دو کشور بدل شده است؛ جایی که هیئت هایی از ایران و قطر برای برگزاری گفتگوهایی در خصوص راه های تقویت روابط گردشگری دوجانبه با یکدیگر دیدار کردند.
العربیه در ادامه اعلام کرد: در این نشست شماری از مسئولان ایرانی در بخش گردشگری با هیئتی رسمی از قطر دیدار کردند. شرکت کنندگان در این نشست در خصوص راه های تقویت همکاری میان خطوط هوایی قطر و شرکت های هوایی ایران بحث و تبادل نظر کردند.
این هیئت قطری همچنین زیرساخت های فرودگاه کیش و نیز شرایط مطلوب برای میزبانی خطوط هوایی قطر را مورد بررسی قرار دادند.
العربیه در ادامه افزود: انتظار می رود رئیس مجمع هتلداران قطر نیز بزودی به دعوت رسمی مسئولان ایرانی از این جزیره بازدید کند.
این رسانه سعودی در پایان اعلام کرد: پرونده جزیره کیش مورد نخست در روابط ایران و قطر به شمار نمی رود؛ دوحه از زمان آغاز بحران با کشورهای عربی با تهران وارد روابط تجاری شده است و از همین رو سفرهای دوجانبه با هدف تقویت همکاری امنیتی و اقتصادی فعال شده و بندر بوشهر به عنوان مرکزی تجاری میان دو کشور در نظر گرفته شده است.

امتیاز به خبر :