معرفی توانمندیهای اقتصادی در دستور کار سه شهرستان خوزستان

مسئولین ارشد سه شهرستان ماهشهر، امیدیه و هندیجان برای معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری خود دست بکار شدند.

به گزارش فرینا، در نشستی با حضور فرمانداران، ائمه جمعه، بخشداران، روسای شورای اسلامی شهر، شهرداران حوزه انتخابیه و بنادر و دریانوردی استان خوزستان به درخواست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گرد هم آمدند.

هدف از تشکیل این نشست، بررسی ظرفیتهای اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه شهرستانهای ماهشهر، بندرامام، امیدیه و هندیجان و نحوه اطلاع رسانی آنها از طریق صدا و سیما بود لذا مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در نشست حاضر بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این نشست گفت: شهرستانهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان علاوه بر صنعت، جاذبه های سرمایه گذاری دیگری نیز دارند که باید به آنها نیز پرداخت و با هم افزایی همه نهادهای ذیربط از تمامی پتانسیل ها برای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال بهره برداری کرد.

سید امید شهیدی نیا، اطلاع رسانی توسط رسانه ها خصوصا صدا و سیما را در معرفی توانمندیهای موجود بسیار موثر دانست و افزود: رسانه می تواند نقش بی بدیلی در معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ایفا کند و با تجزیه و تحلیل مسائل موجود قادر است مسیر را برای تحقق این هدف هموار نماید.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تغییر رویکرد و ایجاد هم افزایی را لازمه حل مشکلات دانست و گفت: اگر بدنبال توسعه همه جانبه هستیم محکوم به تشکیل تیمی هستیم که یک پایه آن صدا و سیماست.

علی گل مرادی در باره ضرورت حضور صدا و سیما در این تیم، افزود: صدا و سیما میتواند فعالیتهای شهرستان را انعکاس دهد و باعث ترغیب سرمایه گذاران به سمت شهرهای ما خواهد شد.

گل مرادی گفت: در کنار صنایع مادر مثل پتروشیمی نباید شهرکهای صنعتی پایین دستی ما رو به تعطیلی روند و محصولات خام صنایع ما به دیگر استانها و دیگر کشورها ارسال شود و ارزش افزوده و اشتغال را در نقاط دیگر ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر نیز در این نشست گفت: مجموعه شهرستانهای ماهشهر، امیدیه، هندیجان منطقه ای است که به لحاظ ظرفیتهای موجود در تمام کشور کم نظیر است. ظرفیتهای نفت و گاز و زیرساختهای مختلف مورد نیاز برای توسعه فراهم است که در صورت اجماع توانمندیها و همگرایی بین سه شهرستان، می توانند بسیاری از نیازمندی های خود را مرتفع کنند.

محسن بیرانوند افزود: منطقه یاد شده علاوه بر توانمندی های حوزه اقتصادی، در زمینه موضوعات فرهنگی، و سیاسی هم امکانات و پتانسیل های خوبی دارد. علاوه بر صنعت، تنوع فرهنگی و ظرفیتهای گردشگری از جمله دیگر ثروتهای پنهانی هستند که در صورتی که مورد بهره برداری مناسب قرار بگیرند می توانند مشکلات اقتصادی و اشتغال را تا حدود زیادی مرتفع کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در این نشست گفت: تدبیر حوزه این سه شهرستان مهم در اجماع معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری خود بسیار حائز اهمیت است و این جلسه در استان خوزستان در نوع خود بی نظیر بوده است و از این جهت صدا و سیمای خوزستان آمادگی هرگونه همکاری را در این خصوص دارد.

در این نشست مصوب شد که کارگروهی جهت ایجاد ارتباط رسانه ای و معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری شهرستانهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان از طریق صدا و سیمای استان تشکیل شود.

در ادامه این نشست، شرکت کنندگان در خصوص موضوع نشست به بحث و تبادل نظر پرداختند.


امتیاز به خبر :