احیای 20 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط در منطقه ویژه پیام تا سه سال آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درصدد هستیم طی سه سال آتی ۲۰ هزار واحد از صنایع کوچک و متوسط که دارای بازار مصرفی هستند را در منطقه ویژه اقتصادی پیام به ظرفیت کامل برسانیم.

به گزارش فرینا، صادق نجفی در نشست با فعالان اقتصادی، مدیران شهرک های صنعتی و انجمن صنایع استان البرز با بیان اینکه بایستی ضوابط محیط زیستی برای ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در استان البرز در نظر گرفته شود، افزود: امتیاز و ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام باید مورد توجه قرار گیرد.
نجفی با بیان اینکه امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی پیام برای احیا و بهبود بخش صنایع، اقتصاد و اشتغال البرز همچنین کشور توسعه و گسترش داده شود افزود: رفع مشکل سوخت این منطقه در دستور کار قرار دارد، قول مساعدت به این مجموعه را می دهم.
وی با تاکید بر اینکه بدون شک توسعه و رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی پیام نقش مفیدی را در ابعاد مختلف برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: مناطق ویژه اقتصادی نظیر منطقه ویژه اقتصادی پیام حلقه مفقوده تولید و اقتصاد کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور افزود: درصدد هستیم قیمت زمین در شهرک های خصوصی همانند شهرک های دولتی باشد تا بدین ترتیب زمینه فعالیت فعالین بخش های خصوصی تسهیل شود.
نجفی با بیان اینکه تعطیلی بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی ناراحتی و نارضایتی را به همراه دارد، افزود: باید وارد میدان عمل شد و به صورت جهادی در راستای رفع مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی، صنعتی و مردم گام برداشت.
وی ایجاد بازار داخلی و خارجی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اشتغال الزامی دانست و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ مصرف محصولات داخلی با ارتقای سطح کیفی تولیدات حاصل می شود، بدون شک تحقق این امر همکاری اقشار مختلف مردمی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ادامه داد: درصدد هستیم طی سه سال آتی ۲۰ هزار واحد از صنایع کوچک و متوسط که دارای بازار مصرفی هستند را به ظرفیت کامل برسانیم.
نجفی ارتقای سواد صادراتی و پیدا کردن راه ورود به بازارهای صادراتی در جهان را ضروری برشمرد و یادآور شد: شرکت در نمایشگاه های مختلف کمک شایانی در تحقق اهداف یاد شده خواهد داشت.
همچنین حمید کریمی رییس اتاق اصناف البرز در ادامه با بیان اینکه ۷۰ واحد هزار صنفی در استان البرز فعالیت دارد که بستر اشتغال بیش از ۴۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است، افزود: اداراتی چون بهداشت موانعی را برای صدور مجوز ایجاد می کنند، باید در این موقعیت اقتصادی خودمان را کمک کنیم.

امتیاز به خبر :