راه اندازی سامانه جامع خدمات گردشگری کیش / درگاهی بسوی رونق صنعت توریسم

سامانه جامع اطلاعات و آمار خدمات جزیره کیش با هدف خدمت به گردشگران در سازمان منطقه آزاد کیش راه اندازی شد.

به گزارش فرینا، خلاء وجود مرجع و مرکزی جامع برای پاسخگویی آنی به نیازهای گردشگران کیش، مدیریت برنامه‌محور منطقه آزاد این جزیره مرجانی را بر آن داشت تا در اقدامی عملی برای بسترسازی رونق صنعت جذب توریسم سامانه جامع خدمات گردشگری را ایجاد کند .
تاکنون دسترسی گردشگران به اطلاعات لازم از خدمات متنوع گردشگری در این جزیره محدود بود و در این حوزه صنعت گردشگری این جزیره مرجانی با کاستی‌هایی مواجه بود.
بر این اساس مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش با هدف اصلی کاهش هزینه، ارائه به هنگام خدمات و جلب رضایت گردشگران تصمیم به ایجاد سامانه و پورتال جامع جزیره کیش نمود.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش  در جمع خبرنگاران و در تشریح ویژگی‌های سامانه جامع گردشگری این جزیره گفت: اپلیکیشن و سامانه ایجاد شده کمک می کند تا گردشگران این جزیره به اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود به راحتی دسترسی پیدا کنند.
امیر سوداگران افزود: در فاز نخست این سامانه، گردشگران از خدماتی نظیر خرید آنلاین بلیط مراکز تفریح، پروازهای هواپیمایی کیش ایر ، اطلاعات اماکن و جاذبه های گردشگری، هتلها و اماکن اقامتی، لیست حراجی ها و تخفیف کالا ها، رستورانها، بازارها و مراکز خرید ، وضعیت جوی و آب و هوایی و لیست پروازها و سفرهای دریایی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه امکان ارائه خدمات این سامانه فارسی‌زبان به زبان انگلیسی نیز تا پایان سال جاری فراهم خواهد شد اظهار کرد: نرم افزار این سامانه به آدرس app.kish.ir بر روی سیستم های عامل اندروید و ios گوشی های تلفن همراه به صورت رایگان قابل نصب است .
سوداگران تأکید کرد: سامانه جامع جزیره کیش به دلیل داشتن جی پی اس منطبق بر موقعیت جغرافیایی گردشگر، امکان آسان مسیریابی را به فرد و خدمات پیرامونی محیط گردشگر فراهم می کند.
وی افزود: امکان دریافت شکایت و نظرات انتقادی گردشگران نیز به صورت تصویری و متنی در این سامانه فراهم شده است و موارد توسط معاونت های مختلف سازمان منطقه آزاد تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
وی به گردشگران اطمینان خاطر داد به دلیل به روز رسانی و رصد مستمر مدیریت پورتال جامع جزیره کیش و نیز امنیت بالای اطلاعات و داده‌ها و از طرفی نظارت مستمر مدیریت ارزیابی سازمان منطقه آزاد، امکان سوء استفاده در این سامانه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: این سامانه جامع به موازات دیگر مراکز خدمات رسان طراحی شده و قابلیت این را دارد که علاقه‌مندان به طور مستقیم از طریق آن خدمات دریافت کنند و هرگز در کارکرد و بازار کار دیگر دفاتر خدماتی خدشه وارد نمی‌کند، بلکه آنها نیز باید به دنبال نوآوری و جذابیت در بسته‌های خدماتی خود باشند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

امتیاز به خبر :