آغاز فعالیت فلای قشم با 10 فروند هواپیمای بمباردیه کانادا/ گام نهایی برای فروش هواپیماهای سی.آر.جی 900 کانادا به قشم

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از وصول نسخ قرارداد فروش 10 فروند هواپیمای سی.آر.جی 900 شرکت بمباردیه کانادا به این شرکت خبر داد.

به گزارش فرینا، رضا باقری نژاد در گزارشی که در جلسه شورای معاونان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی این مناطق و مدیران عامل همه مناطق آزاد ایران در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، گفت: تفاهمات این قرارداد پس از 2 سال مذاکره صبح روز شنبه 23 دی ماه توسط شرکت بمباردیه کشور کانادا نهایی و جهت امضا به سازمان منطقه آزاد قشم اعلام تحویل شده است.

باقری نژاد با اشاره به فروش 10 فروند هواپیمای توسط کشور کانادا به سازمان منطقه آزاد قشم پس از عقد این قرارداد، افزود: پس از امضای نهایی و مبادله این قرارداد هر فصل دو فروند از هواپیماهای سی.آرجی 900 شرکت بمباردیه به قشم تحویل می شود و به این منظور یک شرکت هواپیمایی به نام فلای قشم "Fly Qeshm" در این جزیره ایجاد خواهد شد.

وی گفت: تمام مجوزهای قانونی لازم برای راه اندازی این ایرلاین اخذ شده و‌عملا فلای قشم پس از تبادل قرارداد خرید ۱۰ فروند هواپیما از شرکت بمباردیه کانادا رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این 10 فروند هواپیما در کلاس های اکونومی بیزنس و اکونومی بخشی از مذاکرات خرید 25 هواپیما از کشور کانادا می باشد که به دلیل محدود بودن منابع مالی هم اکنون 10 فروند آن در برنامه خرید قرار داده  شده است.

شورای معاونان دبیرخانه، مدیران عامل سازمان های منطقه آزاد کشور، مدیران طرح ایجاد منطقه های آزاد جدید با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سالن مرکز رشد شهر قشم برگزار شد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.


 

امتیاز به خبر :