برگزاری نخستین جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» در منطقه آزاد اروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس با عنوان «رسام» خبر داد.

به گزارش فرینا، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، با بیان این مطلب گفت: اولين جشنواره بين ‌المللی فيلم كوتاه دفاع مقدس «رسام» با رويكرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فيلم و فيلمنامه به همت سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس و به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره به منظور بازشناسی نقش بی بدیل دوران دفاع مقدس در اقتدار، عزت و امنیت پایدار ایران اسلامی و شکل گیری فرهنگ مقاومت و ایثارگری امت اسلام در مقابله با عوامل و جریانات وابسته به نظام جهانی سلطه انعکاس سیمای حماسه آفرینی، مقاومت و ایثارگری مردان و زنان قهرمان و دلیر ایران اسلامی، جبهه مقاومت اسلامی و پاسداشت مدافعان حرم و تعالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در بین فیلم سازان جوان، برگزار می شود.
وی تصریح کرد: همچنین به منظور ارتقای سطح كيفی فيلمنامه نويسی، ايجاد انگيزه و اشتياق جهت نگارش فيلمنامه ‌های ارزشمند منطبق با موضوع جشنواره (سبک زندگی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس) و كشف استعدادهای جوانان در حوزه فيلمنامه ‌نويسی مسابقه فيلمنامه‌ نويسی كوتاه با زمان سه دقيقه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، اضافه کرد: بخش فیلم شامل فیلم های 180 ثانیه ای، فیلم های داستانی از 60 ثانیه تا 30 دقیقه ای، مستند تا 30 دقیقه، پویانمایی از 60 ثانیه الی 30 دقیقه و نماهنگ برگزار می شود.
وی محورهای فیلم را شامل، شهیدان، جانبازان و آزادگان منادیان اسلام ناب محمدی (ص)، ولایتمداری و بصیرت جوانان ایران اسلامی _ رزمندگان، ایثارگران دفاع مقدس، حماسه ‌سازان عزت و سربلندی ملت ایران اسلامی _ مدافعان وطن، فخرآفرینان استقلال و پیشرفت امت ایران اسلامی _ مدافعان حرم، مشعلداران صیانت از حریم امامت و ولایت _ مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی، پرچمداران مقابله با استکبار و صهیونیسم جهانی و خانواده ‌های معظم شهدا، جانبازان، مدافعان حرم و حریم امامان معصوم (ع)، منادیان ایثار، فداکاری، صبر و پایداری امت اسلامی عنوان کرد.
وی مهلت ارسال آثار را 28 اسفند 96، اعلام آثار پذیرفته شده را 30 فروردین 97 و برگزاری جشنواره را اردیبهشت سال آینده دانست و اظهار کرد: ارسال آثار فیلمسازان، نهادها، سازمان‌ های دولتی و تهیه‌ کنندگان بخش خصوصی، در بخش فیلم کوتاه آزاد است و کلیه فیلم ‌های کوتاهی که از سال 1393 با مضامین مرتبط تولید شده‌ را می ‌توان در جشنواره شرکت داد.

قنواتی، ادامه داد: ثبت نام در جشنواره تنها به شیوه اینترنتی امکان‌ پذیراست و درخواست کنندگان می توانند با مراجعه به سایت www.rassamisff.com فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل و کد رهگیری مربوطه را دریافت کنند و هنگام ارسال کپی اثر، کد رهگیری را بر روی نسخه‌ ارسالی اثر بنویسند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی بخش فیلمنامه ‌باید با مدت زمان سه دقیقه و در سه صفحه‌ A4 و در 21 سطر و فونت 14 تایپ شده باشد و متقاضیان باید فرم تقاضای شرکت در مسابقه فیلمنامه نویسی را در سایت جشنواره تکمیل و به همراه عکس و مشخصات نویسنده، فیلمنامه‌ های خود را در سایت آپلود کنند و آثار ارسالی نباید تاکنون در جشنواره‌ ای شرکت کرده باشد.

نشانی دبیرخانه جشنواره رسام برای ارسال آثار (فیلم و فیلمنامه): تهران خیابان شهید استاد مطهری، ابتدای میرعماد، نبش کوچه یکم، پلاک 2، ساختمان شهید سوداگر، طبقه اول، سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس، کدپستی 15711-15879

امتیاز به خبر :