پیام، میزبان چهاردهمین نشست هم اندیشی هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و مدیران شهرك های صنعتی البرز

چهاردهمین نشست هم اندیشی هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و مدیران شهرک های صنعتی البرز با حضور مدیر عامل و معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام، هیات رئیسه اتاق بازرگانی، مدیر کل گمرک  و جمعی از فعالان اقتصادی استان در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی پیام و روند رو به رشد آن توسط معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام مطرح شد و راهکارهای تعامل صاحبان صنایع مستقر در شهرک های صنعتی با منطقه ویژه اقتصادی پیام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرپرست گمرک استان البرز نیز گزارشی از توانمندی های اداره کل  گمرک  ارایه و ضمن اشاره به استقرار گمرک استان البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: ورود آزاد و بدون حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاها، ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای مستقر در منطقه به عنوان بخشی از مزیت های گمرکی منطقه ویژه اقتصادی پیام محسوب می شود.

علی اصغر بنا ساز افزود: امکان ورود و خروج کالا از منطقه به خارج از کشور بدون تشریفات گمرکی، امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت و امکان خرده فروشی کالا به اتباع خارجی برای خروج از کشور نیز از دیگر  مزیت های گمرکی جهت  سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام خواهد بود.

پیش بینی تمهیدات لازم به منظور برگزاری آیین افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی استان در اتاق بازرگانی البرز به مناسبت دهه مبارک فجر و همچنین آشنایی با شرکت توسعه صادرات از دیگر مواردی بود که در این نشست عنوان شد.

در ادامه این نشست سرمایه گذاری از کشور فرانسه با  حضور  در این نشست آمادگی خود را برای مشارکت برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در اجرای طرح پساب تصفیه خانه های شهری و بازیافت آن در این شهرک های مطرح کرد.


 

امتیاز به خبر :