تعامل منطقه آزاد قشم و جهاد دانشگاهی و موسسه رویان

رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: تعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جهاد دانشگاهی می تواند منشا اقدامات بزرگی در کشور باشد زیرا انتقال فناوری از ماموریت‌های اصلی هر دو مجموعه است.

به گزارش فرینا، منطقه خلیج فارس از قشم، سهیل دادخواه در نشست مسئولان جهاد دانشگاهی و موسسه رویان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با پژوهش های انجام شده، معضلاتی چون آب و درمان در اولویت مشکلات استان احضا شده و جهاد دانشگاهی نیز چهار سال است برای حل این دو مشکل ورود جدی داشته است.

دادخواه با بیان انکه هم اکنون تنها موسسه تحقیقاتی کشور که توانسته از رطوبت هوا، آب تولید کند، جهاد دانشگاهی هرمزگان است، افزود: توانایی تولید روزانه 200 لیتر آب آشامیدنی توسط این دستگاه از رطوبت هوا جهشی بزرگ است که امیدواریم به زودی این ظرفیت افزایش یابد.

وی گفت: به زودی کشور با بحران آب مواجه می شود و باید این نکته را مد نظر قرار داد که باید بجای استفاده از آب شیرین کن ها به سمت تامین آب از رطوبت هوا رفت که در این زمینه به توفیقات خوبی نائل آمده ایم.

رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان آینده تامین آب کشور را فاصله گرفتن از آب شیرین کن ها و حرکت به سمت استفاده از دستگاههای تبدیل رطوبت به آب خواند و بر ضرورت سرمایه گذاری پژوهشی و تجاری در این زمینه تاکید کرد.

دادخواه افزود: از آنجاییکه یکی از ماموریتهای مناطق آزاد حمایت از انتقال تکنولوزی است، تعامل و همکاری منطقه آزاد قشم و جهاد دانشگاهی هرمزگان در زمینه های آب و پزشکی می تواند منشا اقدامات بزرگی در کشور شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون بانک خون بند ناف نوزاد در بندرعباس فعال است و امیدواریم با فعال شدن این مرکز در قشم با حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، در جهت رشد و شکوفایی این مرز و بوم کوشا باشیم.



 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :