ایجاد منطقه آزاد اینچه برون زمینه ساز توسعه استان و کشور است

استاندار گلستان گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون نه تنها رشد و پیشرفت این استان، بلکه توسعه اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

به گزارش فرینا، سیدمناف هاشمی روز چهارشنبه در نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در زمینه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور در گرگان اظهار کرد: ارتباط با کشورهای آسیای میانه نیز از مزیت های اقتصادی منطقه آزاد اینچه برون است.
وی اضافه کرد: با بهره برداری خط آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان و عبور آن از اینچه برون در شرق گلستان، فرصت انتقال سریع بار از این کشورها و چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس در کوتاه ترین زمان ممکن میسر شده است.
هاشمی ادامه داد: همچنین با توجه به موافقت دولت مبنی بر برقی کردن خط آهن اینچه برون - گرمسار - تهران با 1.2 میلیارد یورو فایناس روسی و تامین 15 درصد از محل اعتبارات داخلی، بهترین فرصت برای تبادل بار از کشورهای حاشیه خزر به تهران فراهم است.
استاندار گلستان به ایجاد خط آهن گرگان - مشهد نیز اشاره کرد و گفت: این‌ طرح به زودی اجرایی می شود و تلاش برای تامین اعتبار آن از محل BOT، فایناس و اعتبارات عمرانی در حال انجام است.
به گفته وی؛ گلستان در زمینه صنعت و کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد و ایجاد منطقه آزاد نیز بر سرعت توسعه این استان خواهد افزود.
نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و استانداران ایلام، اردبیل، سیستان و بلوچستان و بوشهر به مدت یک روز در گرگان در حال برگزاری است.

امتیاز به خبر :