قشم به پایلوت سلامت کشور تبدیل می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزادقشم گفت: وجود ظرفیت های فراوان منطقه آزاد قشم و فرصت های عظیم سرمایه گذاری در این حوزه، می طلبد که ما در بخش هایی از حوزه سلامت، برای جنوب کشور پایلوت باشیم.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نشست با مسئولان جهاد دانشگاهی کشور و استان و معاون پژوهشگاه رویان در قشم، افزود: نمی خواهیم تابلوهای دروغین بالا ببریم وکارهایی را که نمی توانیم انجام دهیم را اعلام کنیم؛ به همین دلیل شناخت ظرفیت های توسعه ای در بحث بهداشت می تواند علاوه بر رفع نیاز منطقه، در یاری رساندن به نیازهای بهداشتی جنوب کشور موثر باشد.

مومنی با بیان اینکه تا سال 1404،بیش از 90 درصد به جمعیت 150 هزار نفری قشم افزوده می شود، گفت: اگر در مقوله بهداشت، مدیریت نکنیم، دچار بحران خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ورود اتباع سایر کشورها همانگونه که می تواند موجب رونق اقتصادی شود، به همان میزان هم می تواند برخی مشکلات بهداشتی را نیز به دنبال داشته باشد، افزود: باید متناسب با رشد جمعیت، شاخص های بهداشتی جزیره نیز بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در چهار سال گذشته شاخص های بهداشتی در قشم به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته، گفت: عقب افتادگی های معناداری در این حوزه داریم که سعی می کنیم با برنامه ریزی های مدون واستفاده از ظرفیت های علمی و پزشکی کشور، به شاخص های قابل قبولی دست یابیم.

مومنی، آب آشامیدنی سالم را یکی از شاخص های مهم بهداشتی دانست و افزود: در چهار سال پیش تنها سه روستای قشماز آب آشامیدنی برخوردار بودند که هم اکنون تنها 6 روستا هستند که آبرسانی به آنها باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: یکی از ماموریتهای اصلی ما بر اساس اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب، انتقال دانش فنی و تکنولوژی است تا با شرایط ویژه ای که داریم بتوانیم برای خود و کشورمان مثمر ثمرباشیم.


 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :