اجرای 7 میلیارد یورو طرح توسعه‌ای در هلدینگ خلیج فارس

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه پنج ساله دوم شرکت انجام شده است، گفت: در این برنامه که اردیبهشت ماه سال آینده تدوین می‌شود، در نظر داریم ۷ میلیارد یورو طرح جدید توسعه‌ای اجرا کنیم.


به گزارش فرینا، عادل نژادسلیم با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پیش‌بینی شده امسال در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزود: با تولید ۱۸,۵ میلیون تن محصول در ۹ ماه  امسال، میزان تولید نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

نژاد سلیم فروش کل امسال شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را تاکنون ۶,۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: ارزش محصولات صادراتی این شرکت با ۱۰ درصد رشد، به ۴ میلیارد دلار رسید.

وی با اشاره به اجرای ۶ میلیارد یورو پروژه در برنامه راهبردی پنج ساله اول شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ادامه داد: این پروژهها تا اواسط سال ۹۸ به بهرهبرداری میرسد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه پنج ساله دوم شرکت انجام شده است، گفت: مطالعات مهندسی بخشی از طرح‌ها در حال انجام است. در این برنامه که اردیبهشت ماه سال آینده تدوین می‌شود، در نظر داریم ۷ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای اجرا کنیم.

نژادسلیم افزود: برنامه استراتژی پنج ساله اول شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس براساس اهداف توسعه‌ای در سه شاخه توسعه واحدها و شرکت‌های موجود، اجرای پروژه‌های جدید برای تکمیل سبد محصولات و کسب ارزش افزوده و خرید سهام شرکت‌های اقتصادی و مقرون به صرفه تدوین شد.

وی با اشاره به این که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ظرفیت تولید محصول در این شرکت به ۴۰ میلیون تن برسد، گفت: این شرکت در میان ۱۰۰ شرکت‌ برتر صنعت پتروشیمی جهان در جایگاه ۳۴ و در خاورمیانه در جایگاه دوم قرار دارد.



امتیاز به خبر :