انعقاد 10 قرارداد بین المللی برای مطالعات راهبردی قشم

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه‌ی قشم (کیدکو) از انعقاد 10 قرارداد با شرکت های بین المللی برای انجام مطالعات راهبردی در این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، رضا باقری نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ارزیابی و مولدسازی دارایی های دولتی و غیرمالی سازمان منطقه آزاد قشم و تأسیس شرکت مدیریت دارایی این سازمان، ایجاد مرکز مالی بین المللی قشم و شناسایی و انجام رتبه بندی اعتباری توسط بزرگ ‌ترین مؤسسه‌ی رتبه‌بندی معتبر ژاپنی (R&I) از جمله مباحث مطالعاتی راهبردی این جزیره است که توسط شرکت های معتبر خارجی اجرا می شود.
او از مطالعات طرح جامع بندر و شهر فرودگاهی قشم، مطالعات طرح جامع حمل ونقل ترکیبی جزیره، مطالعات راهبردی در حوزه های پتروشیمی و گردشگری هم به عنوان دیگر موضوعات این قراردادهای بین المللی نام برد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ی قشم با تبیین الگوی بین المللی جذب سرمایه گذار خارجی در این جزیره، افزود: کیدکو با استفاده از مشاوران طراز اول بین المللی، الگوی آژانس های محلی تشویق سرمایه گذاری (Local IPA) را با هدف تدوین استراتژی جذب سرمایه گذار و بازاریابی و تسهیل و حمایت از سرمایه گذاری در این جزیره را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: کیدکو برای موفقیت در این سیاست گذاری ها از یک سو همکاری با شرکت های طراز اول جهانی همچون مؤسسه‌ی تحقیقاتی نومورای ژاپن و مؤسسه‌ی دولتی مطالعات حمل و نقل کوتی از کره‌ی جنوبی را از چندسال قبل در دستور کار خود قرار داده است و از سوی دیگر هم زمان موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص داخلی توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه ی قشم را به‌ گونه ای پیگیری کرد که این نیروی انسانی بتواند مأموریت های توسعه ای را به سرانجام برساند.
به گفته باقری نژاد، نتیجه این همکاری های راهبردی، انعقاد حدود ده قرارداد مهم بین المللی است که راه اندازی خط هوایی اختصاصی قشم با نام تجاری Fly Qeshm با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا از جمله آنهاست.
او بیان داشت: مذاکرات راه اندازی ایرلاین اختصاصی در منطقه آزاد قشم از حدود دو سال قبل با شرکت هواپیماسازی کانادایی بمباردیه آغاز شد که قرارداد تحویل 10 فروند از مجموع 25 فروند هواپیمای درخواستی سی.آر.جی 900 در آستانه ى امضا شدن است و هر فصل دو فروند از این هواپیماهای مسافری مدرن تحویل قشم می شود.
مدیرعامل شرکت کیدکو با اعلام اینکه به زودی قشم به الگوی بین المللی جذب سرمایه گذارى در کشور تبدیل می شود، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی قشم آماده است خدمات صفر تا صد تشویق و جذب سرمایه گذاری را در قالب خدمات مشابه به سایر مناطق آزاد و ویژه موجود کشور ارائه کند.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و با داشتن ظرفیت های عظیم نفت، گاز، موقعیت ارزشمند گردشگری، فرودگاه بین المللی، اسکله ای با مزیت پهلوگیری شناورهای قاره پیما، قوانین ویژه جذب سرمایه گذار، عدم نیاز به ویزا برای گردشگران خارجی از حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در جذب سرمایه گذار برخوردار است.

امتیاز به خبر :