ضرورت برگزاری نمایشگاه ها و محافل قرآنی در مناطق آزاد کشور

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، مناطق آزاد دو هدف عمده را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش فرینا، محمدرضا پورمعین، افزود: اولین هدف و برنامه تعیین شده مناطق آزاد در حوزه فعالیت‌های قرانی ایجاد معرفت و دانش افزایی است که این موضوع در قالب فعالیت‌های مختلف تعریف شده است و هدف دوم تعیین شده در خصوص مسئله اعتقادات و رفتار است.

پورمعین با اشاره به جزئیات اهداف تعیین شده گفت: در بخش معرفت افزایی در صدد هستیم با آموزش‌های عمومی و تخصصی، انجام فعالیت‌های معرفتی، برگزاری نمایشگاه‌ها، محافل و جلسات قرانی، برگزاری مسابقات و ... به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

وی افزود: در بخش دوم اهداف تعیین شده برنامه‌های تعریف شده عمدتا نتیجه محور است، یعنی کارها و دستورالعمل های اجرا شده منجر به تغییر رفتار می شود.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، با اشاره به اصول کلی در نظر گرفته شده برای مناطق آزاد گفت: در کنار اصول و اهدافی که در حالت کلی برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است یک سری مسایل جنبی نیز تعیین شده است که از جمله آنها می‌توان به بحث‌های حمایتی از موسسات قرانی، شاخص‌های اندازه گیری در حوزه‌های مختلف ، افزایش جامعه هدف مخصوصا در حوزه زنان و دختران اشاره کرد.

پورمعین، جامعه هدف موجود در مناطق آزاد کشور را متفاوت از همدیگر اعلام کرد و افزود: در مناطق آزاد کشور جامعه هدف متفاوت از همدیگر است و باید برنامه ریزی ها متناسب با موقعیت بومی منطقه باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بیشتر ساکنین منطقه آزاد قشم دارای بافت و فرهنگ قدیمی، سنتی و مذهبی هستند و برادران وخواهران اهل تسنن بیشتر در این مناطق زندگی می کنند بنابراین در برنامه ریزی‌ها و اولویت‌های فرهنگی بایستی به موقعیت بومی و فرهنگی هر منطقه توجه کرد. ولی منطقه آزاد کیش که یک منطقه مهاجر پذیر است باید با سبک و شیوه های نوین و مدرن به فعالیت های فرهنگی و قرانی پرداخت. در حالت کلی می توان گفت برخی رفتارها و فعالیت ها جنبه عمومی و برخی جنبه تخصصی دارند.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی برای به روز کردن فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های فرهنگی و قرآنی افزود: شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد کشور هر سال نشست‌های تخصصی برگزار کرده و شعاری برای انجام فعالیت‌های سال بعد در نظر گرفته شده و در راستای تحقق شعارهای تعیین شده فعالیت می کنیم.




 

امتیاز به خبر :