بررسی و تشریح برنامه های سیمای قرآن و نحوه تعامل با مناطق آزاد کشور

دبیرشورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در دومین روز از «نشست تخصصی کارشناسان و مسئولان قرآنی و امور دینی مناطق آزاد» در انزلی رئیس سیمای قرآن و رئیس رادیو قرآن کشور به تشریح برنامه های سیمای قرآن و نحوه تعامل مناطق با این شبکه پرداختند.
 

به گزارش خبرنگار فرینا، محمدرضا پورمعین افزود: در این نشست مقرر شد مناطق آزاد کشور نسبت به عقد تفاهم نامه های جداگانه در هر منطقه فصل نوینی از همکاری های قرآنی را آغاز کنند.
قائم مقام رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای توسعه قرآنی کشور نیز در این نشست منشور توسعه قرآنی کشور را تشریح و فهم و جایگاه مناطق آزاد را تبیین کرد.
حجت الاسلام حمید محمدی افزود: ایجاد شهرک های صنعتی فرهنگی ـ قرآنی، صادرات محصولات قرآنی و همچنین ایجاد گردشگران قرآنی، خواستگاه شورای توسعه قرآنی کشور از مسئولان قرآنی مناطق آزاد کشور شدند.
وی گفت: به همت دبیرشورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نقش فعالیت های قرآنی در مناطق آزاد کشور چشمگیر است.
گفتنی است؛ در نشست بعد از ظهر رئیس سازمان دارالقرآن کریم، خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خصوص نحوه تعامل تاسیس موسسات قرآنی، مجوزه های تاسیس این موسسات، آزمون های قرآنی، جشنواره های قرآن و عترت و چگونگی حضور و فعالیت نمایشگاه های قرآنی در کشور را تشریح کردند.
این نشست که از 2 تا 4 بهمن ماه در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است، نمایندگانی از شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، سازمان حج و اوقاف، سازمان دارالقرآن کریم، شورای عالی قرآن، شبکه قرآن سیما، وزارت آموزش و پرورش، همچنین سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان، خبرگزاری تخصصی قرآنی ایکنا، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خادمان قرآن کشور حضور دارند.

امتیاز به خبر :