انتشار بیانیه «دومین نشست تخصصی مدیران قرآنی کشور»

بیانیه دومین نشست تخصصی مدیران و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور با حضور مسئولان قرآنی مناطق آزاد کشور و شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی صادر شد.

به گزارش فرینا، دومین همایش و نشست مشترک مدیران و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور با حضور مسئولان قرآنی مناطق آزاد کشور و شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد در حالی از دوم تا چهارم بهمن‌ماه به میزبانی منطقه آزاد بندرانزلی برپا شد که با صدور بیانیه همراه بود.

متن این بیانیه بدین شرح است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
« إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ»
کاری که امروز قرآنیان در کشور انجام می دهند به نظر من یک کار راهبردی و مهم است. (مقام معظم رهبری)
با نام و استعانت از پروردگار منان و ادای احترام به پیشگاه امام عصر(عج) و درود فراوان به روح پرفتوح حضرت امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی و با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دومین همایش و نشست مشترک مدیران و مسئولین سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور با مسئولان قرآنی مناطق آزاد کشور و شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد در بهمن 1396 برگزار شد که در پایان ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته سازمان منطقه آزاد انزلی، شرکت‌کنندگان دیدگاه‌های خود را در قالب بیانیه مشترک، مشتمل بر بندهای ذیل تصویب و اعلام می‌نمایند.
1- دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل و بهره مند از هدایت الهی و دوری از جهل و گناه و گمراهی از طرفی و ارتقای ایران عزیز به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی – انقلابی از طرفی دیگر، در گرو عزمی ملی و همراهی و مشارکت مدیران ارشد نظام برای «توسعه فرهنگ قرآنی در کشور» می‌باشد.
2- در راستای تحقق منویات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مواجهه با تعالیم هدایت بخش قرآن کریم و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکید معظم له بر راهبردی بودن فعالیت‌های قرآنی توسط جامعه قرآنی کشور، شرکت‌کنندگان در این همایش ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت در فعالیت‌های
توسعه‌ای قرآن کریم توسط همه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور خصوصاً در سطح مناطق آزاد آمادگی خود را جهت اجرایی نمودن منویات نظام در قالب تنظیم تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک همراه با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دبیرخانه مناطق آزاد به منظور ایجاد رابطه نظام‌مند و سیستمی بین نهادهای فرهنگی، دینی، قرآنی کشور اعلام می‌کند.
3- شرکت‌کنندگان در نشست ضمن تأکید بر ضرورت توجه به تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم و ارتقای التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی، شعار سال 1397 فعالیت‌های قرآنی سازمان مناطق آزاد را تثبیت شعار «حفظ و فهم قرآن» و در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اعلام می‌دارد.
4- از آنجا که لازمه ارتقای حرکت در مسیر فرهنگ‌سازی و احیا و تداوم افق بلند نظام‌سازی قرآنی حضور و هدایت تأثیرگذار مدیرانی با اندیشه‌های والا، همتی مضاعف و عزمی انقلابی است لذا ضرورت دارد که در راستای ارتقای سطح دانش تخصصی و مدیریتی مسئولان قرآنی، فرهنگی مناطق آزاد ترتیبی اتخاذ گردد که دوره‌های آموزشی مناسب در قالب آموزش‌های ضمن خدمت و یا ... پیش بینی و اجرا گردد.
5- با توجه به برگزاری موفق دو دوره مسابقات قرآنی در سطح مناطق آزاد و ضرورت گسترش جامعه مخاطبین طرح و ایجاد بستر مناسب در راستای انس و الفت بیشتر آحاد جامعه با قرآن کریم خصوصاً در سطح مناطق آزاد و شناسایی اساتید، هنرمندان، افراد مستعد قرآنی، جلسات، مؤسسات قرآنی مناطق و ... طرح برگزاری اولین جشنواره قرآن و عترت مناطق آزاد در سال 1397 در بخش‌ها و رشته‌های متنوع طرح و پیشنهاد می‌گردد .
6- جامعه آفرینی قرآنی مستلزم استفاده از همه فرصت، ظرفیت‌ها، توان و استعدادها است. لذا تعامل با سایر دستگاه‌های تخصصی مرتبط به منظور هم‌افزایی مضاعف و پرهیز از موازی‌کاری سرلوحه حرکت فراگیر قرآنی قرار داده و مشارکت مردمی را مغتنم می‌شماریم .
7- مناطق آزاد کشور مصمم هستند برای ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و توسعه انسانی پایدار، تعالیم آموزه‌های قرآنی را اولویت برنامه های فرهنگی و اجتماعی خویش قرار دهند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند».

دبیر و اعضای شورای راهبردی قرآن کریم مناطق آزاد کشور شامل؛
محمدرضا پورمعین/ دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مهدی کاظمیان/ منطقه آزاد انزلی، همایون قنواتی/ منطقه آزاد اروند، ابراهیم نصیری/ منطقه آزاد ارس، حسین کیخایی/ منطقه آزاد چابهار، عباس براهیمی/ منطقه آزاد قشم، حمدالله محمدزاده/ منطقه آزاد ماکو، سعید زاهدی/منطقه آزاد کیش

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :