برگزاری کارگاه سازو کارهای جلب مشارکت و چالش های برنامه های مشارکتی در قشم

مدیر کل توسعه مشارکت ها و سازمان های مردم نهاد کشور از آغاز کارگاه آموزشی «ساز و کارهای جلب مشارکت و چالش های برنامه های مشارکتی» در قشم به همت دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد بیرجندی با بیان این مطلب، گفت: 23 هزار سازمان مردم نهاد (سمن) در سطح کشور به صورت مستقیم در بخش پیشگیری اعتیاد مشارکت دارند که نیاز به سازماندهی این سمن ها احساس می شود.
بیرجندی با اشاره به نقش ممتاز این سازمان های مردم نهاد (سمن) در مباحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، افزود: در راستای نظام مند کردن فعالیت این سمن ها، برنامه ریزی های منظمی انجام شده است.
وی ادامه داد: این سمن ها در بحث پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و حمایت های اجتماعی از بهبودیافتگان و خانواده های آسیب دیده از مواد مخدر و اعتیاد فعالیت مستمر و نزدیک با ستاد مبارزه با مواد مخدر دارند.
مدیر کل توسعه مشارکت ها و سازمان های مردم نهاد کشور گفت: یک مجموعه از کارگاه های توانمندسازی برای سازمان های مردم نهاد در نظر گرفته شده است تا با آموزش های نوین، سطح دانش مدیریت مدیران این نهادها و توان مدیریت عملیاتی و کارشناسی مدیران و اعضاء این ثمن ها ارتقا پیدا کند.
بیرجندی افزود: همچنین ارتقاء مدیریت اخلاق حرفه ای برای سازمان های غیر دولتی و ایجاد یک نگرش اخلاق مدارانه و حفظ محتواهای اخلاقی برای فعالان در این عرصه از جمله اهداف برگزاری این کارگاه هاست.
کارگاه آموزشی تخصصی منطقه ای «ساز و کارهای جلب مشارکت و چالش های برنامه های مشارکتی» با حضور 45 سازمان از منطقه 2 کشور شامل 6 استان کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، چهار محال بختیاری، اصفهان و هرمزگان از سوم تا پنجم دیماه در قشم ادامه دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.


 

امتیاز به خبر :