صنایع انرژی بر پارسیان؛ بندری با ظرفیت 40 میلیون تن احداث می کند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: در سال 1388 منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان مصوبه خود را از دولت و نهایتا مجلس به عنوان یک قانون برای تأسیس دریافت کرد.

به گزارش فرینا، حسن شاهرخی در بازدید رییس کل دادگستری استان هرمزگان از فعالیت‌های صنایع انرژی بر پارسیان با اشاره به دلیل راه‌اندازی صنایع انرژی بر پارسیان در مجاورت پارس جنوبی افزود: ملت ایران منافعی مشترک با یکی از همسایگان جنوبی در خلیج‌فارس دارد و برداشت از این مخزن توسط همسایه جنوبی ما سال‌ها قبل آغاز شد و ما پارس جنوبی را با تأخیر و پس از آن راه‌اندازی کردیم.

شاهرخی گفت: تمام تلاش مدیران کشور بر این است که استفاده از این مخزن را به یک سطح تعادل برسانند بنابراین با توجه به نبود فضای کافی صنعتی و اشباع منطقه عسلویه تصمیم گیری شد صنایع انرژی بر را در مجاورت عسلویه و در شهرستان پارسیان و سایر شهرستان‌های همجوار جانمایی کنند.

وی افزود: موقعیت منطقه‌ای که در آن واقع شده‌ایم برای خدمت به عموم مردم ایران موقعیتی اقتصادی، سیاسی و امنیتی است به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل صنایع انرژی بر پارسیان ادامه داد: مقدمات کار را همکاران بنده با طرح مطالعاتی و حصار کشی آغاز کردند و از دو سال پیش تا کنون راه‌های دسترسی فراهم شده است و تا کنون چهار شرکت پتروشیمی طرح مطلعاتی خود را جهت استقرار و شروع فعالیت‌ها آغاز کرده‌اند.

شاهرخی با اشاره به اهمیت بندر و نقش آن در تبادل کالا و خدمات گفت: بحث بندر از یک سال گذشته طی فراخوانی بین‌المللی صورت گرفت و در نهایت به 7 شرکت رسید و شرکت پترو ساحل این کار را به‌دست گرفت و نتیجه این اقدامات فعالیت‌های شفافی است که همه شاهد آن هستیم.

وی افزود: بندری که در صنایع انرژی بر پارسیان احداث می‌شود با 40 میلیون تن ترافیک بار دومین بندر بزرگ کشور هست و چشم‌انداز خوبی را می‌تواند پیش روی صنعت در منطقه قرار بدهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان آب و برق را یکی از ارکان مهم در ایجاد صنعتی پایدار عنوان کرد و گفت: فراخوان سرمایه‌گذاری در بخش آب و برق از چند ماه قبل اعلام شده و تا کنون شرکت‌های زیادی برای مشارکت اعلام آمدگی کرده‌اند و سرمایه‌گذار آب امید می‌رود از سال آینده فعالیت اجرایی خود را آغاز کند و برق نیز به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیرعامل صنایع انرژی بر پارسیان ضمن انتقاد از کم کاری برخی مدیران در گذشته افزود: انتظار ما از مسئولان شهرستانی و استانی این هست که خودشان را برای این اقدام بزرگی که در کشور و استان انجام می‌شود آماده کنند.

شاهرخی گفت: اگر مدیران همراهی نکنند و آمادگی لازم را نداشته باشند قطعا صدای اعتراض صنعت بلند خواهد شد، چون این کار یک مجموعه به تنهایی نخواهد بود و به کار گروهی و همکاری بین دستگاهی نیازمند است اما در گذشته متاسفانه برخی ادارات همکاری نداشتند و با حضور استاندار جدید استان جناب آقای همتی فضا بسیار بهتر شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با قدردانی از دادگستری شهرستان به دلیل انجام کار کارشناسی فشرده در جهت تعیین تکلیف اراضی واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان گفت: مردم نتوانسته بودند 12 سال از اراضی خود در محدوده صنایع استفاده کنند لذا کار مشترکی بین ما و دادگستری پارسیان در مدت دو سال گذشته انجام شد و 25درصد از مبالغ پرداخت شد. در ادامه نیز طی تماس هایی که با مدیران ارشد داشتیم امیدواریم بتوانیم 50 درصد از حقوق مردم را پرداخت کنیم.


امتیاز به خبر :