منطقه آزاد ارس از انجمن های تخصصی حمایت می کند

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، در مراسم اولین سالگرد تاسیس انجمن فیلم و عکس ارس، بر حمایت همه جانبه سازمان منطقه آزاد ارس از انجمن های تخصصی منطقه تاکید کرد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده ضمن تبریک اولین سالگرد تاسیس اولین انجمن تخصصی منطقه آزاد ارس، به تمام فرهنگ دوستان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر ارس، گفت: منطقه آزاد ارس از انجمن های تخصصی حمایت می کند و معتقدیم که انجمن ها بازوان اجرایی توانمند برای پیشبرد اهداف فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس هستند.
وی تصریح کرد: با برنامه بودن یکی از مشخصات ویژه پدید آورندگان این انجمن بوده است و مطمئن باشید که همین انجمن یک ساله، امروزه در کشور شناخته شده و با اجرای پروژه های مدنظر همانند برگزاری نمایشگاه مجازی می توانند وجهه بین المللی نیز کسب کنند.
داداش زاده خاطرنشان کرد: به جرات می توان گفت که انجمن فیلم و عکس ارس، موفق ترین انجمن بین انجمن های مناطق آزاد است و به عنوان یک الگو به سایر انجمن ها معرفی خواهند شد.
وی افزود: امیدواریم اعضای این انجمن، تجربیات یک ساله خود را در اختیار سایر انجمن های در شرف تاسیس ارس قرار دهند تا شاهد وجود چندین انجمن تخصصی موفق در منطقه آزاد ارس باشیم.
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به اهداف و برنامه های سازمان در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و هنری، تصریح کرد: منطقه آزاد ارس در سال های اخیر فعالیت های زیرساختی بسیار بزرگی را آغاز کرده است که در سال های آتی نتیجه این فعالیت ها مشخص می شود.
داداش زاده ادامه داد: در این زمینه می توان به فرهنگسرای بزرگ ارس اشاره کرد که دارای تمام بخش های مورد نیاز در این حوزه خواهد بود. بر همین اساس، امیدواریم این فرهنگسرا بر اساس برنامه در سال 97 افتتاح شده و در اختیار علاقمندان به فرهنگ و هنر ارس قرار گیرد.
وی در تشریح برنامه های نرم افزاری سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه، عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزشی نیز بخش دیگری از اقدامات نرم افزاری سازمان منطقه آزاد ارس در این زمینه است و سعی داریم تا هنرمندان فعال منطقه و علاقمندان به هنرهای مختلف را از این طریق توانمندتر کنیم.
داداش زاده خاطرنشان کرد: استفاده از تمام ظرفیت هنری شهرستان های جلفا و خداآفرین یکی از برنامه های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است و به فعل درآوردن این ظرفیت ها می تواند باعث رشد و شکوفایی منطقه آزاد ارس در حوزه فرهنگ و هنر باشد.
وی در پایان گفت: در این زمینه به اقتصاد هنر نیز توجه ویژه ای داشته ایم و دور نیست آن روزی که بخشی مناسبی از اشتغال در جامعه به فعالان هنری اختصاص خواهد داشت.
در ادامه این مراسم نیز از هنرمندان پیشکسوت حوزه فیلم و عکس و از نفرات برتر مسابقه های عکس نماز و پاییز ارس تقدیر شد.
گفتنی است، مراسم اولین سالگرد تاسیس انجمن فیلم و عکس ارس، در سالن حکیم نباتی سازمان منطقه آزاد ارس با حضور مسئولان این سازمان، اعضای انجمن و بخش عمده ای از فعالان حوزه فرهنگ و هنر منطقه، برگزار شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :