ارائه مشوق‌های لازم به سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: برای سرمایه‌گذاران در همه زمینه‌ها به ویژه صنایع خودروسازی مشوق‌های لازم در مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر ارائه می‌شود.

به گزارش فرینا، سعید زرین‌فر در بازدید از نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر در ایجاد نمایشگاه‌های مختلف تخصصی در بوشهر افزود: بدون‌شک ایجاد نمایشگاه ضمن نشان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی استان‌ها نقش مهمی در معرفی این قابلیت و فراهم کردن زمینه کسب و کار دارد.

زرین فر با اشاره به افتتاح نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در بوشهر گفت: صنعت خودرو یکی از صنایع مادر و مهم هر کشور است که در کنار خودش بسیاری دیگر از صنایع ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو‌سازی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد افزود: این صنعت که در کشورهای محدودی وجود دارد با گردش مالی قابل توجه در عرصه ایجاد فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال نقش آفرین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با بیان اینکه 2 هزار و 790 میلیارد دلار گردش مالی صنعت خودرو در جهان است گفت: در این صنعت افزون بر 48 میلیون نفر در جهان مشعغول به کار هستند که به عنوان هفتمین مقام اقتصادی دنیا محسوب می‌شود.

زرین‌فر با اشاره به صنعت خودرو در ایران افزود: در سال‌های اخیر یک تحولی در مدل‌های جدید در ایران ایجاد شده که این نمایشگاه نشان از توانمندی صنعت خودروسازی در ایران است.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای ایجاد صنایع خودرو در استان بوشهر فراهم است گفت: برای سرمایه‌گذاران در همه زمینه‌ها به ویژه صنایع خودروسازی مشوق‌های لازم در مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر ارائه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با بیان اینکه مزیت مناسبی برای سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی صنعتی در مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر فراهم است افزود: آمادگی لازم برای واگذاری زمین در مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر که دارای زیرساخت‌های مورد نیاز است وجود دارد که صنعت خودروسازی در اولویت است.

زرین‌فر، پرداخت تسهیلات اعتباری و بانکی، واگذاری زمین در شرایط مطلوب و فراهم بودن امتیازات لازم در این مناطق ویژه را از مزیت‌ها دانست و گفت: به سبب هم‌جواری مناطق ویژه اقتصادی بوشهر با آبهای خلیج فارس زمینه مناسبی برای صادرات و واردات با تخفیف‌های ویژه فراهم است.

در این بازدید مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر نیز با اشاره به آغاز بکار دومین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در بوشهر افزود: در این نمایشگاه برترین خودروسازان و واردکنندگان کشور از جمله سایپا، ایران خودرو، کرمان موتور، رامک خودرو، کارمانیا، ام وی ام و برای نخستین بار در بوشهر "لوکس ژن" تولیدات خود را ارائه کرده‌اند.

مهرداد ابراهیمی با بیان اینکه این نمایشگاه در فضایی به وسعت 4 هزار مترمربع در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر ایجاد شده گفت: 7خودروساز و 20 قطعه‌ساز داخلی برتر در دومین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در بوشهر محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

ابراهیمی افزود: محصولات این نمایشگاه با تخفیفات نمایشگاهی تا 13 بهمن ماه در ساعات 17 تا 22 به علاقمندان عزیز ارائه می‌شود.


امتیاز به خبر :