توسعه گردشگری قشم با ساخت شهرک سینمایی

کارگردان نام آشنای کشورمان گفت: ایجاد شهرک سینمایی می تواند در آینده گردشگری مناطقی همچون جزیره زیبای قشم نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش فرینا، داوود میرباقری که با هدف پیش تولید فاز صفر سریال "سلمان فارسی" برای انتخاب لوکیشن ساخت یک شهرک سینمایی به جزیره قشم سفر کرده است در جمع خبرنگاران و در دیدار با حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: معرفی مناطق دارای شهرک سینمایی از طریق فیلم وسریال ها، نقش مهمی در گرایش مردم برای سفر به این مناطق دارد.
سید داوود میرباقری در این سفر ضمن بازدید از اکثر نقاط طبیعی و گردشگری بی نظیر در جزیره قشم در نشست با حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیئت همراه، قشم را معجزه طبیعت نامید و اعلام‌کرد احتمال انتخاب این جزیره به عنوان مکان اصلی ایجاد شهرک سینمایی زیاد است.
او حجم تغییرات در جزیره قشم به نسبت گذشته را بی نظیردانست و افزود: برای من قابل باور نبود که در این سفر به نسبت سفرهای قبل شاهد این حجم از پیشرفت و تغییر باشم.
کارگردان سریال امام علی (ع) تصریح کرد: قشم منطقه ای است که در کنار تمام جذابیت های طبیعی و تاریخی، از یک ویژگی جادویی برخوردار است که به انسان حال خوبی می دهد و افرادی که در این جزیره زندگی می کنند به این حِس خوب مبتلا هستند.
وی اظهار کرد: اگر یک کارگردان و تیم تولید حال خوب و حِس مثبتی داشته باشند، قطعا خروجی هنری خوبی هم از کار خود می گیرند و من تلاشم می کنم آخرین پروژه سینمایی خودم یعنی سریال "سلمان فارسی" به عنوان بهترین اثر هنری ام را به مردم ارائه کنم.

اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای کمک به تولید سریال سلمان فارسی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست، گفت: من نه به عنوان یک‌ کار سازمانی، بلکه به عنوان یک وظیفه ملی و اعتقادی آمادگی دارم هرکاری که در راستای اجرای این پروژه تاریخی امکان پذیر است را باید انجام دهم .
حمید رضا مومنی با تقدیر از نگاه ویژه میرباقری به ساخت آثار ارزشمند در فیلم و سریال، افزود: اطمینان دارم سریال "سلمان فارسی" به عنوان یک اثر ماندگار می تواند به سرنوشت بخش عظیمی از اهداف عالی گردشگری قشم پیوند بخورد.
وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده است در این مسیر با تمام ظرفیتی که در اختیار دارد همراه سازندگان این سریال ارزشمند تاریخی باشد.
بنا به این گزارش، سید داوود میرباقری (زاده ۱۳۳۷ در شاهرود) یکی از کارگردان های مطرح ایرانی است.
وی پس از گذراندن یک دوره سه ساله هنرآموزی تئاتر در «تئاتر شهر» در سال ،۱۳۵۹ فعالیت خود در تئاتر و همزمان در تلویزیون را آغاز کرد.
او اولین بار سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم‌برفی» تجربه کرد. فیلمی که تا مدت‌ها توقیف بود و پس از رفع توقیف اکران شد. از مهمترین سریال‌های تلویزیونی وی سریال امام علی (ع) محصول سال ۱۳۷۵ – 1370 است و میرباقری همچنین حدود ۸ سال از زندگی خود را صرف ساخت سریال ماندگار مختارنامه کرد.
او مرداد ماه سال ۱۳۹۰ از اندیشه ساخت فیلمی با محوریت زندگی سلمان فارسی خبر داد. میرباقری در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر دریافت کرد و در سال ۱۳۹۶ استادی افتخاری دانشگاه صدا و سیما به وی اعطا شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و داشتن فضاهای بی نظیر برای ساخت فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی در جنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :