شبکه بسیار قوی برق در منطقه آزاد ارس ایجاد می شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در آیین کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی ارس، از ایجاد شبکه بسیار قوی برق در منطقه آزاد ارس، خبر داد.

به گزارش فرینا، همایون حائری در این مراسم، گفت: در آینده نزدیک شبکه بسیار قوی برق در منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی ایجاد می شود تا تمام صنایع منطقه بتوانند از این شبکه قوی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: نیروگاه ارس از جنس تکنولوژی های جدید و ساخته شده توسط فرزندان این مرز و بوم است.
حائری با اشاره به مشخصات نیروگاه 500 مگاواتی ارس، خاطرنشان کرد: نیروگاه های کلاس F از واحدهایی هستند که دوستدار محیط زیست محسوب می شوند و در دولت تدبیر و امید این تعهد را داریم که تمام واحدهای صنعتی آینده در خدمت محیط زیست باشند.
وی افزود: در دولت دوازدهم بایستی هرساله سهم واحدهای بادی و خورشیدی انرژی دو برابر شود و در کنار این تعهد، سعی داریم تا نیروگاه های پیشرفته از نظر تکنولوژی ایجاد شود.
گفتنی است، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ارس با سرمایه‌گذاری230 میلیون یورویی، در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، اسدالله علیزاده سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، مرتضی شهید زاده رییس صندوق توسعه ملی، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه شهرستان جلفا، عرب باغی مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد ارس، مدیران شرکت مپنا، سرمایه گذاران پروژه و مسئولان محلی در منطقه آزاد ارس کلنگ‌زنی شد.

امتیاز به خبر :