واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با 20 درصد تخفیف

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: زمین های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد امسال با 20 درصد تخفیف به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار می شود.

به گزارش فرینا، سیاوش وحدت در نشست خبری افزود: این تخفیف ها به عنوان مشوق های سرمایه گذاری تا پایان امسال به متقاضیان سرمایه گذاری داده می شود.

وحدت گفت: ارائه این مشوق ها به منظور افزایش انگیزه و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انجام می شود.

آغاز بهره برداری از 17 واحد تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به آغاز بهره برداری از 17 واحد صنعتی مستقر در شهرهک های صنعتی استان به مناسبت دهه فجر افزود: برای این پروژه ها، 220 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن برای حدود 200 نفر شغل ایجاد می شود.

وحدت گفت: این واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی شهر بجنورد و شهرک صنعتی فاروج افتتاح می شود.

انتقال اصناف آلاینده به شهرک صنعتی بیدک

وی در باره انتقال صنوف آلاینده و مزاحم شهر بجنورد به خارج شهر افزود: زمینی در شهرک صنعتی بیدک بجنورد برای انتقال اصناف آلاینده و مزاحم اختصاص داده شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: انتقال اصناف به خارج شهر مشکلات خاص خود را دارد و اصناف تمایل کمتری برای استقرار در خارج شهر داشتند اما، خوشبختانه اکنون رغبت در این باره بیشتر شده است.

صادرات یک میلیون دلار آبنبات و فرش

وحدت تشکیل و حمایت از توسعه خوشه های آبنبات و فرش را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: کنسرسیوم صادراتی فرش و کنسرسیوم صادراتی آبنبات در استان شکل گرفته است و تلاش داریم تا شرایط تولید در داخل و نیز شرایط بازاریابی و بازارسازی در خارج کشور برای این محصولات بیشتر شود.

وی گفت: امسال یک میلیون دلار از محصولات این خوشه ها به خارج کشور صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: توسعه خوشه پستیک به عنوان سومین اقدام برای توسعه خوشه های صنعتی، در دستور کار و پیگیری است.

وحدت گفت: برای حمایت از صنایع کوچک، سه کلینیک سیار در شهرک های صنعتی استان ایجاد شده است که نسبت به ارائه خدمات مختلف مبادرت دارد.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، امسال 12 میلیون دلار مصالح ساختمانی و محصولات پلاستیک به خارج کشور صادر شده است.

تاکنون 435 فقره قرارداد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد 230 واحد به بهره برداری رسیده است.

میزان سرمایه گذاری این واحدهای تولیدی، 2 هزار و 320 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی هم سه هزار و 854 نفر است.





 

امتیاز به خبر :