صادرات 37 میلیون تن محصولات پتروشیمی از پارس جنوبی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: تولید و صادرات محصولات پتروشیمی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی امسال به ۳۷ میلیون تن می‌رسد که نسبت به سال ۹۲ رشد۲.۵ برابری دارد.

به گزارش فرینا، مهدی یوسفی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به افزایش تولید گاز در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: تا قبل از تشکیل دولت یازدهم 10 فاز پارس جنوبی وارد مدار تولید بود که یکی از آرزوها این بود که ظرفیت برداشت گاز ایران در میدان مشترک پارس جنوبی، با کشور قطر برابری کند که اکنون این ظرفیت از طرف مقابل افزایش یافته است.

یوسفی با بیان اینکه تولید گاز از پارس جنوبی بیش از 2 برایر افزایش یافته است گفت: تولید گاز از فازهای پارس جنوبی از 250 میلیون مترمکعب در روز سال 92 با افتتاح فازهای جدید به 570 میلیون متر مکعب رسیده است که تا پایان امسال این میزان افزایش می‌یابد.

وی از تکمیل فازهای پارس جنوبی تا سال 1398 خبرداد و افزود: 3 پالایشگاه مربوط به فازهای 13، 22 تا 24 پارس جنوبی در سال آینده وارد مدار تولید می‌شود و این در حالی است که به زودی واحد شیرین سازی گاز این پالایشگاه‌ها  راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به بسته شدن پرونده اجرای پروژه‌های پارس جنوبی گفت: فاز 14 پارس جنوبی نیمه نخست سال 98 تکمیل می‌شود و بدین ترتیب  پرونده  اجرای فازهای پارس جنوبی تا نیمه نخست سال 98 بسته می‌شود.

یوسفی، به افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: صادرات میعانات گازی و محصولات جانبی پتروشیمی در سال 1392 حدود 17 میلیون تن بود که این میزان با افزایش 2.5 برابری تا پایان امسال به 37  میلیون تن می‌رسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی تولید نفت از میدان گازی پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تولید نفت در میدان گازی پارس جنوبی از دیگر موفقیت‌های این منطقه صنعتی است به گونه‌ای که در 4 سال گذشته  نفت در این میدان تولید نمی‌شد ولی اکنون تولید و صادرات نفت از میدان گازی پارس جنوبی آغاز شده است.


 

امتیاز به خبر :