بهره برداری از کارخانه تولید کاغذ شبه کرافت و مقوا در قشم

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و چهلمین بهار انقلاب اسلامی، کارخانه تولید کاغذ شبه کرافت و مقوا در قشم با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، این کارخانه با رویکرد حفاظت از منابع طبیعی ملی توسط شرکت مقوا گستران افق قشم با 54 میلیارد و 230 میلیون ریال اعتبار در شهرک صنعتی تولا افتتاح شد.
محصولات این کارخانه از مواد بازیافت و ضایعات دور ریختنی همانند کارتن،کاغذ های باطله، کارتن های بسته بندی جمع آوری شده از سطح جزیره تهیه می شود و در صورت نیاز می توان مواد اولیه لازم را از دیگر مناطق آزاد و سطح کشور هم تهیه کرد.
با آغاز به کار کارخانه تولید کاغذ شبه کرافت و مقوا در جزیره قشم برای 49 نفر به صورت مستقیم و بیش از 200 نفر به صورت غیر مستقیم موقعیت اشتغال فرآهم می شود.
این کارخانه ظرفیت تولید 30 تُن محصول در روز و ده هزار و 800 تُن در سال را دارد.
استفاده از ضایعات برای تولید کاغذ شبه کرافت و مقوا، نقش مهمی در حفظ درختان و منابع طبیعی کشورمان دارد و انتظار می رود با توسعه این صنعت بتوانیم در فازهای بعدی شاهد صادرات تولید اینگونه محصولات به کشورهای پاکستان، هند، امارات و حتی چین باشیم.
شایان ذکر است؛ کارخانه شرکت مقوا گستران افق قشم با سرمایه گذاری بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و یک سوله دو هزار و 500 متر مربعی در شهرک صنعتی تولا راه اندازی شده است.
جزیره قشم در جنوب ایران همانند سایر نقاط کشور امسال هم در ایام الله دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های مختلف صنعتی، آموزشی، عمرانی، تجاری و خدماتی است.

 

امتیاز به خبر :