بازدید وزیر کشور از بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران

وزیر کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می شود، دیدن کرد.

به گزارش فرینا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جریان سفر به استان هرمزگان با حضور در قلب بزرگترین بندر تجاری کشور از امکانات و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید کرد.
اراضی پسکرانه و محوطه های سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایکس ری جدید و ترمینال 2 کانتینری بندر شهید رجایی که به عنوان بزرگترین، پیشرفته ترین و مجهزترین پایانه تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در کشور  محسوب می شود، از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت.
فرود عسکری رئیس کل گمرک ایران، فریدون همتی استاندار هرمزگان، حسین هاشمی تختی رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ذوالقدر و شریفی از اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، از جمله مقاماتی بودند که رحمانی فضلی را در این بازدید، همراهی کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در جریان این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت های عملیاتی بندر شهید رجایی و سایر بنادر تابعه این اداره کل را ارائه کرد.
تشریح طرح های توسعه ای برای تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بندر کانونی منطقه و بیان آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر طی سال های اخیر برای رونق بخشی به تجارت دریایی و بازگشت خطوط کشتیرانی بین المللی به بزرگترین بندر تجاری ایران از جمله موضوعاتی بود که عفیفی پور در گزارش خود مطرح کرد.
اله مراد عفیفی پور همچنین ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از 2238 کیلومتر نوار ساحلی و بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک را برای وزیر کشور تشریح کرد.


 

امتیاز به خبر :