تخصیص 6 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیر ساختهای منطقه ویژه مهران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران از آغاز عملیات اجرایی و ساماندهی زیر ساختهای این منطقه ویژه در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش فرینا، منت محمدی ضمن تقدیر از زحمات استاندار ایلام و هیات مدیره محترم که در پیگیریها حکم مسولیت منطقه ویژه اقتصادی مهران به اینجانب تلاش فراوانی نموده اشاره کرد و گفت: قطعا با توجه به بار مسئولیت مهمی که بدوش بنده گذاشته شده و با تجربیاتی که بعنوان شهردار چهار شهر مهم استان و همچنین شهر ایلام و معاونت مسکن وشهرسازی دارم با استفاده از تعهد وتجربیاتم مطمئنا از هیچ خدمتی برای توسعه و پیشرفت شهرستان مهران دریغ نخواهم کرد.

محمدی افزود: استاندار محترم به جد پیگیر اجرا و ساماندهی منطقه ویژه اقتصادی مهران هستند که در مرحله اول دستور به پرداخت 6میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیر ساختهای این منطقه صادر نموده اند.

وی گفت: پیش نویس پرداخت مبلغ مذکور در هماهنگی با مدیریت برنامه ریزی در حال آماده شدن است که در صورت وصول مبلغ فوق مراحل اجرا وآماده سازی منطقه ویژه اقتصادی مهران با راه اندازی زیر ساختهای ضروروی از جمله آب وبرق وگاز رسانی شروع بکار خواهد نمود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران افزود: با توجه به نامشخص بودن وضعیت محدوده ملکی منطقه ویژه اقتصادی مهران قرار است در اولین قدم اقدام به حصار کشی و تعیین محدوده قانونی برای ان اقدام شود

محمدی گفت: بعد از محصور کردن و تعیین حدود به منظور تعیین وضعیت ثبتی املاک منطقه ویژه اقتصادی مهران در حال رایزنی با ادارات مربوطه هستیم که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به صدور سند میزان 818 هکتار از املاک مربوطه اقدام خواهد شد.

وی افزود: به منظور سامان دهی منطقه ویژه اقتصادی مهران در تلاشیم که با استفاده از مهندسین مشاور خبره طرح جامع و تفصیلی مطابق استانداردهای روز در این منطقه اجرا کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران در خصوص استفاده از الگوهای منطقه اقتصادی برای مهران گفت: در جلسات متعددی که با اساتید و کارشناسان اهل فن داشیم قرار براین شده با بررسی و همکاری با مدیران مناطق ویژه اقتصادی کشور از بهترین الگوی منطقه ویژه اقتصادی مدرن و استاندارد که بتواند نقش مهمی در توسعه استان ایجاد کند استفاده نمایم.

محمدی در خصوص درآمد پایدار برای هزینه جاری مدیریت منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت: ما نمی توانیم با فروش املاک منطقه ویژه نیازهای اداری و پرسنلی را تامین کنیم زیرا این رویه همیشگی و پایدار نیست.

وی افزود: در نظر داریم با سرمایه گذاری از طریق شرکتهای که در این منطقه سرمایه گذاری می کنند مشترکا نسبت به ایجاد یک درآمد پایدار بدون فروش سرمایه اصلی نیازهای خود را تامین نمائیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت: از میزان 818 هکتار 138 هکتار برای اجرای طرحهای قابل اجرا به اشخاص طرف قرارداد واگذار گردیده در بعضی ازاین قرادادها اشخاص طرف قرارداد منطقه ویژه اقتصادی به مسئولیت و تعهدات خود در قرار داد عمل نکرده اند.

محمدی با اشاره به اجرای قرادادها توسط افراد افزود: با توجه احقاق حق وصول حقوق قانونی در قرادادهای منعقده مهلتی به اشخاص طرف قرارداد داده می شود که به تعهدات قانونی خود عمل کنند در غیر اینصورت از مجاری قانونی اقدام خواهد شد

وی گفت: هدف اصلی ما توسعه منطقه ویژه اقتصادی مهران در چارچوب قوانین و مقررات با بکارگیری و اولویت استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان مهران به منظور بهره گیری مردم این شهرستان از مزایای این منطقه است که موجبات تحقق عینی و عملی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این منطقه محروم مرزی خواهد بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی مهران با اشاره به اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی مهران یکی آرزوها و دغدغه های مردم این شهرستان بوده است افزود: با آغاز عملیات اجرائی آماده سازی فاز توسعه منطقه اقتصادی زمینه اشتغال تعدادی از جوانان بومی مهران فراهم میگردد.

محمدی گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که با تکمیل و بهره برداری از فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی مهران آماده سرمایه گذاری در حوزهایی نظیر؛ صنعت، خدمات، درمان و ... هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز مهران به عنوان یکی از مرز های مهم بین المللی کشور و در همجواری با عراق نیز وجود جذابیت های بالا برای سرمایه گذاری در این منطقه قطعا شاهد افزایش فعالیتهای اقتصادی خواهیم بود.




 

امتیاز به خبر :